וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: החוקר המיוחד בודק אם טראמפ ניסח תגובה שקרית של בנו

29.8.2017 / 15:06

החוקרים בהובלתו של מולר מבררים את חלקו של הנשיא בתגובה שפרסם טראמפ ג'וניור בנוגע לידיעה שפורסמה על פגישתו עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין בזמן קמפיין הבחירות. בנו של הנשיא חשב שיקבל מידע שיזיק לקלינטון

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

צוותו של החוקר המיוחד, רוברט מולר, בוחן את חלקו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בניסוח התגובה השקרית שיצאה מטעמו של בנו, דונלד הבן, בנוגע לידיעה שפורסמה על קשריו עם גורמים רוסים בחודש שעבר – כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת NBC. על פי הדיווח, החוקרים מנסים להבין מה בדיוק ידע הנשיא כשהתערב בניסוח התגובה.

ב-8 ביולי נחשף כי טראמפ הבן נפגש בזמן קמפיין הבחירות לנשיאות של אביו ב"מגדלי טראמפ" בניו יורק עם עורכת דין מרוסיה המקורבת לקרמלין. מדיווחים שפורסמו בהמשך עלה כי הפגישה התקיימה מכיוון שטראמפ הבן חשב שיקבל מידע שיזיק לקמפיין של הילרי קלינטון, יריבתו הדמוקרטית של אביו. "אם זה מה שאני חושב - אני אוהב את זה", השיב לאדם ששלח לו הודעה בדואר האלקטרוני בניסיון לתווך בקביעת הפגישה.

עוד בנושא:
דיווח בארה"ב: התובע המיוחד חוקר את החשד כי טראמפ שיבש חקירה
תובע פדרלי שהודח בידי טראמפ: "קיבלתי ממנו שיחות חריגות"
"החוקר המיוחד מולר בוחן קשרים עסקיים בין טראמפ לגורמים ברוסיה"

סגן נשיא ארה"ב הנבחר מייק פאנס דונאלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. רויטרס
הנשיא הכתיב ליועצים את נוסח ההודעה המטעה. טראמפ הבן ואביו/רויטרס

טראמפ הבן אף הודה בכך כי הגיע לפגישה מתוך מחשבה שיקבל מידע שלילי על הקמפיין של קלינטון, אמר שהוא לא סבור שיש בכך כל פסול, ואף פרסם בחשבון הטוויטר שלו את תכתובת המיילים שהובילה לפגישה. אולם הגרסה הראשונה שנמסרה מטעם בנו של הנשיא הייתה שונה באופן משמעותי. בתגובתו לפרסום המקורי ב"ניו יורק טיימס" מסר כי "זו הייתה פגישת היכרות קצרה. ביקשתי מג'ארד קושנר ופול מנפורט (חתנו של הנשיא ומי שהיה אז מנהל הקמפיין, ע"נ) להשתתף בה". בתגובתו אז הוסיף טראמפ הבן כי מטרת הפגישה העיקרית הייתה לדון בתכנית לאימוץ ילדים רוסים על ידי משפחות אמריקניות שהייתה פופולרית בעבר ומאז הופסקה בידי ממשלת רוסיה. "בשום שלב לא עלו נושאים הקשורים לקמפיין ולא היה לפגישה המשך", הוסיף.

אולם, בתחילת החודש דווח ב"וושינגטון פוסט" כי צוות הבית הלבן התכונן להתנהל בשקיפות ולשחרר את כל הפרטים הקשורים לפגישה, ברגע שנודע להם על הפרסום הצפוי. לפי הדיווח, מה שהנחה את צוותו של הנשיא היה לשחרר את מלוא הפרטים כדי למנוע העלאת סימני שאלה נוספים. אלא שבהנחיה ישירה של הנשיא, ההתנהלות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה בתוך שעות. טראמפ, שעשה אז את דרכו חזרה מנסיעה לפסגת G20 הכתיב על סיפון "אייר פורס 1" ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, לפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
החוקרים מנסים להבין מה בדיוק ידע הנשיא. מולר/GettyImages

"זה היה לא הכרחי", מסר אז לעיתון אחד מיועצי הנשיא שביקש לשמור על עילום שם בטענה כי "עכשיו ניתן יהיה לטעון שהיה כאן ניסיון הטעיה, ושהנשיא לא רצה לומר את כל האמת". כמה ימים לאחר הדיווח ב"וושינגטון פוסט" אישרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס כי "טראמפ התערב בתור אבא" בניסוח ההודעה המקורית של בנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully