וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום תל אביב זועמים על פסיקת בג"ץ: "גזר דין מוות עבורנו"

28.8.2017 / 21:06

תושבי האזור קיוו כי השופטים יאפשרו גירוש של מבקשי מקלט גם ללא הסכמתם, אך אלו קבעו כי לא ניתן להכריחם בתום 60 יום מעצר. "כל התשתיות והמערכות קרסו, הפשע גדל", התלונן אחד התושבים. "נפגין עד שהשופטים יבינו שהעם הוא הריבון", אמרה תושבת אחרת

צילום: דנה ירקצי באמצעות וואווי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מחאה בדרום תל אביב נגד ראש העיר חולדאי, ספטמבר)

החלטת בג"ץ בסוגיית מבקשי המקלט, שאפשרה את גירושם למדינה שלישית אך קבעה כי אין להעבירם ללא רצונם אחרי תקופת מעצר מקסימלית של 60 יום, גרמה לזעם בקרב תושבי דרום תל אביב. אלו מתלוננים שנים רבות על כך שבסביבתם חיים מבקשי מקלט רבים, שלטענתם הובילו לקריסת התשתיות ולהחמרת הפשיעה.

"אנחנו מאוד מאוכזבים, חיכינו כמעט שנתיים להחלטה של בג"ץ", אמר לוואלה! NEWS שלמה מסלוואי, תושב האזור. "היו תקוות גדולות שהמצב יחזור לקדמותו ויהיה אפשר לגרש אותם. היה תכנית לגרש כל שנה 15 אלף איש. בגלל העתירה של בג"ץ שנעשתה על ידי הארגונים. כל המוטיבציה של המסתננים להתעצם פה וללדת ילדים עלתה, כי הם יודעים שלא יוזמנו לחולות ולסהרונים".

תושבי דרום תל אביב מפגינים  במתחם הלונדון מיניסטור במחאה על הפקעת מוסדות החינוך בדרום העיר לטובת ילדי המסתננים. באמצעות וואווי, דנה ירקצי
דורשים להעביר חקיקה בנושא. הפגנת תושבים בדרום תל אביב/דנה ירקצי, באמצעות וואווי

לדבריו, "זה הוביל נטישה של התושבים מהשכונות למקומות אחרים. הפסיקה הזאת היא גזר דין מוות בשבילנו. כל המערכות החברתיות בשכונות והתשתיות קרסו, הפשע התעצם. אני רואה איך הילדים גדלים. אחרי בית הספר הם ברחובות, אנחנו מגדלים פה דור חדש של פשע, זו תהיה בכייה לדורות. אם אפשר להיות אופטימי, נקווה שיעשו שינוי בחקיקה. רק זה יכול להציל את המצב, אבל לפי התנהלות הממשלה, אין לנו תקוות גדולות לתושבי השכונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד 60 יום מעצר. מתקן סהרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שפי פז, יו"ר ארגון "עוטף תחנה מרכזית" ותושבת דרום תל אביב, שארגנה בשבת האחרונה הפגנה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בירושלים, זעמה. "העליון קבע פה אחד שאין מניעה עקרונית להרחיק מסתננים למדינה שלישית, אך קבע פה אחד שלא ניתן לראות באי-הסכמתם של מסתננים להרחקה למדינה שלישית משום היעדר שיתוף פעולה - זה אומר שמותר לגרש לאוגנדה ורואנדה אבל אין אמצעי לכפות את ההרחקה. מתוחכם מאוד", אמרה. "הבג"ץ הורג אותנו. אבל אנחנו נחזור לרחביה ונפגין שבוע אחר שבוע עד שהשופטים יבינו שהעם הוא הריבון".

יונתן יעקובוביץ, מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית המייצג את תושבי דרום תל אביב, אמר: "הקביעה העקרונית של בית המשפט בנוגע לזכותה של המדינה להרחיק מסתננים למדינה שלישית בטוחה חיוביות ביותר. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול בזריזות על מנת לקדם הסכם מתוקן להרחקה מסודרת של מסתננים שאין להם כל עילה חוקית או מוסרית לשהות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully