וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד אמריקאי נחטף לקובה על ידי אימו

24.11.2000 / 14:18

ג'ונתן בן החמש, הוברח לקובה על ידי אמו ילידת האי, ללא ידיעת אביו האמריקאי; ממשלת קובה הבטיחה לסייע בפתרון המקרה; רק לפני חצי שנה הוחזר לקובה הילד אליאן גונזאלס, שנחטף לארה"ב על ידי אמו

שלטונות קובה הודיעו, כי יפעלו למציאת פתרון לפרשת חטיפתו של ילד אמריקאי שהובא אל האי על ידי אמו, ילידת קובה, ללא ידיעת אביו האמריקאי. זאת, למרות שבין המדינות אין יחסים דיפלומטיים.

הילד בן ה-5, ג'ונת'ן לורן קולומבילי, הוברח אל האי לפני כשבועיים, והוא שוהה בבית של קרובי משפחה. כך דיווח הממשל הקובני לממשל האמריקאי, בעקבות בקשה אמריקאית לסיוע באיתור הילד.

אביו של הילד, ג'ון קולומביני, בן 31, טוען כי לא נתן לגרושתו אישור למעבר הילד לקובה, וכי יילחם להשבתו לארה"ב. הילד הוברח מחופי פלורידה שבדרום ארה"ב, ב-12 בנובמבר באמצעות סירת מרוץ. עבסירה היו גם אמו ובעלה החדש, יליד קובה בן 37, ובתם בת השנה וחצי.

אמו של הילד, ארלטיס בלנקו פרז, בת 29, סיפרה לרשויות בקובה כי רשות האחזקה של האב בילד נלקחה ממנו בבית משפט בארה"ב על רקע בעיות התמכרות לאלכוהול. אין אימות לפרטים אלה.

המקרה מתרחש כשנה לאחר מקרה "הפוך", בו הילד הקובני אליאן גונזאלס נחטף על ידי אמו משטח קובה והובא לחופי פלורידה ללא אישור אביו. במהלך הברחת גונזאלס לארה"ב מתה אימו, אולם הוא ניצל, הגיע לארה"ב והתגורר בבית של קרוביו. אביו הצליח להחזירו לקובה בחודש יוני השנה לאחר מאבק ממושך. בין המדינות התרחש "קרב" על אחזקתו, והפגנות סוערות התרחשו בקובה ובפלורידה בנושא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully