וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם פג: רוב אזרחי צרפת לא מרוצים מתפקודו של מקרון

28.8.2017 / 2:20

סקר בצרפת חשף כי הנשיא שנבחר ברוב מוחץ לפני שלושה חודשים סובל מצניחה חדה בפופולריות - 57% מהנשאלים הביעו אי שביעות רצון מתפקודו, בין היתר לאור ריב מתוקשר עם הצבא והוצאות גדולות על איפור

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

רוב אזרחי צרפת אינם מרוצים מתפקודו של הנשיא עמנואל מקרון – כך עולה מסקר שפורסם אתמול (ראשון) והצביע על צניחה חדה באחוזי התמיכה בנשיא שנבחר ברוב מוחץ בבחירות שהתקיימו לפני שלושה חודשים בלבד.

הסקר, שבוצע על ידי מכון הסקרים "Ifop" עבור העיתון "לה ז'ורנל דו דימאנש", הראה כי אחוזי חוסר שביעות הרצון ממקרון עלו ל-57% - בהשוואה ל-43% בחודש שעבר. לעומת זאת, 40% מהמשיבים בלבד הביעו תמיכה בתפקודו של מקרון - ירידה של 14% בהשוואה לחודש יולי.

דובר הממשלה, כריסטוף קסטנר, אמר לרשת BFMTV אמר כי מפלגת השלטון עוברת זמנים לא פשוטים, אך אכזבת המצביעים. "אי אפשר להסתכל רק על סקרים," הוסיף.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בפרלמנט הצרפתי, פריז, 3 ביולי 2017. רויטרס
ירידה של 14% בשיעור שביעות הרצון. מקרון/רויטרס

יחד עם זאת, מקרון ספג שורת מכות פוליטיות מבית, כולל דיונים סוערים בפרלמנט על רפורמות בשוק העבודה, עימות פומבי עם הצבא וקיצוצים בדיור הציבורי. ברשתות החברתיות ובמפלגות היריבות ביקרו את מקרון על כך שהוציא 26 אלף אירו על איפור במהלך מאה הימים הראשונים שלו בתפקיד, ובעקבות לחץ ציבורי, לשכתו חזרה בה מתכניותיה המקוריות ליצור לאשתו משרה רשמית בתשלום.

תוצאות הסקר עשויות לחזק את יריביו של מקרון משמאל ומימין, שנחלו תבוסה בבחירות לנשיאות ולפרלמנט. הצניחה בפופולריות שלו גדולה יותר מזו שחווה הנשיא הקודם, פרנסואה הולנד, בפרק הזמן המקביל. הולנד סיים את תפקידו כנשיא הכי פחות פופולרי בצרפת מאז מלחמת העולם השנייה, והראשון שלא התמודד על כהונה שנייה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בריז'יט מקרון במגזין ELLE, ספטמבר 2017. Marc Seliger, אתר רשמי
לא תזכה במשרה רשמית בתשלום. בריז’יט מקרון/אתר רשמי, Marc Seliger

מקרון, מבחינתו, שוחח במהלך היום בטלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ודן עמו במשבר בסוריה וכן במצבו של עיתונאי צרפתי שעצור בטורקיה. מקרון קידם את עצמו בזירה הבינלאומית מאז השבעתו לתפקיד, כשנפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ועם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בצרפת. בימים אלו, הוא משלים סדרת ביקורים ברחבי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully