וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים לכודים בבתים, רחובות מוצפים: יוסטון שוקעת אחרי "הארווי"

27.8.2017 / 15:39

העיר הטקסנית סובלת מגשמים עזים עם התקדמות הסופה שאמנם נחלשה - אך ממשיכה לזרוע הרס בדרום ארה"ב. לפחות חמישה בני אדם נהרגו, והרשויות דוחקות בתושבים לעלות לגגות כדי שניתן יהיה לחלץ אותם. ישראלית המתגוררת בעיר: "ביקשו שנצטייד במלאי חירום"

עריכת וידאו:ניר חן

הצפות "קטסטרופליות" משתקות היום (ראשון) את יוסטון וערים נוספות בדרום-מזרח טקסס, בעקבות גשמים עזים של הסופה הטרופית "הארווי", שעד אתמול הייתה הוריקן עוצמתי שהכה במדינה שבחוף הדרומי של ארצות הברית. לפחות שני בני אדם נהרגו בעקבות אסון הטבע, ויותר מאלף איש חולצו בשעות הלילה על ידי הרשויות.

אחת הקורבנות היא תושבת העיר, אחרי שנתקעה עם רכבה במים. היא יצאה ממנו אחרי שהפסיק לעבוד, ואז טבעה למוות. אדם נוסף נהרג בעיירה רוקפורט, שנפגעה קשות בעקבות הסופה העוצמתית. הוא מת בעקבות שריפה שפרצה בביתו.

"אנחנו עדיין תקועים בבית שלנו, עם ילדים קטנים, והמים ממשיכים לעלות", סיפרה תושבת העיר ג'אנט קסטילו. "כבר התקשרנו לכמה מספרים אבל לא היה לנו מזל. כל הקווים תפוסים ולא הייתה לנו תשובה".

ראש עיריית יוסטון סילבסטר טרנר אמר כי הגשמים פגעו קשות בעיר וכי "השיטפונות התפשטו בכל מקום". הוא הוסיף כי 40 סירות נוספות יצטרפו למאמצי החילוץ של תושבים הלכודים בשכונות ובכבישים מוצפים. "אל תצאו לכביש, אל תחשבו שהסופה הסתיימה", אמר.

לקריאה נוספת על הסופה הארווי
"יידרשו שנים של שיקום": טקסס נערכת ליום שאחרי הוריקן "הארווי"
חשש ללכודים, עשרות אלפים ללא חשמל: הוריקן "הארווי" היכה בטקסס

כביש מוצף ביוסטון, טקסס, ארה"ב, בעקבות סופת הארווי, 27 באוגוסט 2017. רויטרס
חצי מטר של מים. כביש מוצף ביוסטון/רויטרס
סופת ההוריקן "הארווי" בטקסס 27.8.17. רויטרס
סופת ההוריקן "הארווי" בטקסס 27.8.17/רויטרס

הרשויות ביוסטון אמרו כי אנשים הלכודים בבתיהם צריכים לצאת לגגות שלהם, ולא לעליית הגג, אחרת יהיה קשה יותר למצוא אותם ולחלץ אותם. מושל טקסס גרג אבוט אמר כי ההצפות הן החשש הגדול ביותר שלו, והוסיף כי יוסטון – העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית – וקורפוס כריסטי ספגו כבר יותר מחצי מטר של גשמים. לדבריו, הן עלולות לספוג עוד חצי מטר של מים לפני היחלשות "הארווי" באמצע השבוע.

הנשיא דונלד טראמפ, שאמר בסוף השבוע כי הוא עוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות בטקסס והודה לרשויות ההצלה, אמר כי הוא יקבר בטקסס "מהר ככל הניתן ומבלי לגרום להפרעה".

כלב ובעליו במקלט אחרי שאיבדו את ביתם בעיירה רוקפורט, טקסס, ארה"ב, בעקבות הוריקן הארווי, 26 באוגוסט 2017. רויטרס
כלב ובעליו שפונו מביתם בעיירה רוקפורט/רויטרס

רינת אלטין, ראש שבט צופים ביוסטון ומורה לעברית, סיפרה לוואלה! NEWS על ההכנות לקראת נזקי הסופה. "אנחנו נמצאים בבית החל מיום חמישי. ביקשו מהתושבים להישמע להוראות הבטיחות ולא לצאת", אמרה. "שנת הלימודים שאמורה להיפתח ביום שני לא תיפתח כסדרה, הילדים בבתים, זה דבר שקצת מקשה עלינו לחזור לשגרה. ביקשו להתארגן עם מלאים, לקנות בקבוקי מים, אוכל יבש וכל הציוד שדרוש על מנת לבלום את המים".

סופת ההוריקן "הארווי" בטקסס 27.8.17. AP
סופת ההוריקן "הארווי" בטקסס 27.8.17/AP
סופת ההוריקן "הארווי" בטקסס 27.8.17. AP
סופת ההוריקן "הארווי" בטקסס 27.8.17/AP

לצד אזהרות חמורות מפני סופות טורנדו, גשמי זלעפות והצפות בימים הקרובים, חלקים נרחבים מדרום-מזרח טקסס סובלים מנזקים חמורים, כולל עצים עקורים, שלטים קורסים והריסות מבנים הפזורות ברחובות.

הרשויות חוששות כי קורבנות נוספים יהיו בעיירה רוקפורט בת עשרת אלפים התושבים, שכמחצית מהם נותרו בבתיהם למרות הסופה שפגעה אתמול בחופי טקסס כשהיא בעוצמה 4 ובמהירות של 210 קמ"ש, מה שהפך אותה לסופה החזקה ביותר שמכה במדינה מאז 1961.

קארל האטמן סיפר כי הוא ומשפחתו הקשיבו במשך שעות למה שנשמע "כמו רכבת מטען" החולפת מחוץ לביתם. כשמזג האוויר נרגע, הם יצאו החוצה באפלה כדי לגלות עצים רבים שקרסו, הריסות שחסמו את כביש הגישה שלהם ואת רכבו של אבי המשפחה פגוע מאריחי גג שנפלו עליו.

הוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס 27 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הגרוע מכל עוד לפניהם. גשמים עזים ביוסטון/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully