וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התעצמות איראן: אגף המודיעין דורש להגדיל את התקציב

24.8.2017 / 17:15

לנוכח התחזקות הציר השיעי באזור, במיוחד בזירה הסורית, באמ"ן נדרשים לעקוב אחרי שטחים נרחבים יותר - ולכן זקוקים למשאבים נוספים. פרט לאיראן, דאגה נוספת בצה"ל היא מפעילות דאעש ברחבי אירופה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ההשלכות של התגברות תהליך ההתבססות האיראנית ברחבי סוריה החל לתת את אותותיו במערכת הביטחונית. לאחרונה התקיימו כמה שיחות על נושא המשאבים שהוקצו לאגף המודיעין במסגרת התכנית הרב-שנתית של הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

איראן החלה להאיץ את התבססותה בסוריה בעקבות היחלשות דעאש והתגברות תהליך ההסדרה בין המעצמות על חלוקת אזורים בין המורדים למשטר בשאר אסד. האיראנים מעוניינים לקדם מאחזים שיעיים באזורים הנשלטים על ידי אסד, להקים בסיסי צבא כדי שיהוו איום ישיר על ישראל ויתרה מזאת - לקדם הקמת נתיב יבשתי מאיראן דרך שטחי הכורדים בעיראק ולסוריה, מה שעשוי להאיץ תהליכי העברת אמצעי לחימה איכותיים מאיראן למשטר אסד ולחיזבאללה.

כל אלו מהווים אתגר מודיעיני, במיוחד כשהציר האנטי-ישראלי, הכולל את איראן, סוריה וחיזבאללה, מקבל תמיכה רחבה מרוסיה. קהילת המודיעין נדרשת לעקוב אחרי תאי שטח גדולים יותר ואחרי מספר רב של גורמים וצירי פעולה.

צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. צילום מסך, תסנים, צילום מסך
מקדמים נתיב יבשתי אל הים התיכון. משמרות המהפכה/צילום מסך, צילום מסך, תסנים

מקורות בצה"ל אמרו כי על אף היחס העודף שקיבל אמ"ן במסגרת חלוקת המשאבים בתכנית הנוכחית, הפכו אתגרי צה"ל למורכבים יותר, בכלל הזירות, בדגש על הזירה הצפונית. כל אלו מחייבים הערכת מצב מחודשת על האופן שבו מחלק המטה הכללי את המשאבים. המקורות בצה"ל ציינו כי התגובה של ישראל במישור המודיעיני חייבת להיות מהירה בשל ההתפתחויות המהירות בסוריה.

גם פעילות דאעש ברחבי העולם ובפרט באירופה, כפי שאירע בשבוע שעבר בפיגועים בספרד, מעוררת דאגה במערכת הביטחון.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי משרד האוצר, שמותח ביקורת על צמרת הצבא על רקע ההוצאה הגדולה על פנסיות משרתי הקבע ותנאי הפרישה שלהם, עשוי להתנגד נחרצות לכל תוספת תקציב לאמ"ן. בהתאם לכך, הוחלט בצה"ל לרתום את הדרג המדיני למהלך כדי לצמצם את הביקורת נגדו. זאת מאחר שבשנה הבאה יגדלו גם ההוצאות על האימונים ופעילות הביטחון השוטף, שתחייב גיוס גדודי מילואים בעלות גבוהה מאוד.

מדובר צה"ל נמסר כי "תקציב צה"ל נקבע מדי שנה בראשית שנת העבודה. במהלך השנה מבצעים התאמות ושינויים לאור ההתפתחות בזירות המבצעיות השונות ועל פי הערכת המצב. בשלב זה לא בוצע שינוי מהותי בתקציב ולא מוכרת דרישה לביצוע שינוי זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
בצה"ל רותמים את הגורמים המדיניים. נתניהו עם פוטין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully