וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת פיילוט: ח"כים יורשו לעלות להר הבית ליום אחד בשבוע הבא

23.8.2017 / 23:00

המשטרה וראש הממשלה החליטו לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר, לאחר שהיום ניסו מועלם-רפאלי וגליק לעשות זאת ונחסמו. גליק יצא נגד נתניהו: "אני לא שפן הניסיונות שלו. אעלה בשמחה כשיראה בח"כים בני אדם ולא מצורעים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

משטרת ישראל החליטה השבוע בשיתוף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ביום שלישי יורשו חברי כנסת לעלות להר הבית. זאת, במסגרת פיילוט של המשטרה, שיבחן את ההשלכות של עליית ח"כים להר. אחריו, תתקבל החלטה רחבה יותר בסוגיה. מחר צפוי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להודיע על כך רשמית לח"כים.

"ההחלטה התקבלה לאור השיפור במצב הבטחוני במקום", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "החלטות בנושא ימשיכו להתקבל בהתאם להערכת המצב הביטחונית".

ההודעה מגיעה לאחר שהבוקר (רביעי) ניסו ראשי שדולת הר הבית בכנסת ח"כ יהודה גליק (הליכוד) וח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) לעלות להר הבית חרף הוראתו של ראש הממשלה למנוע זאת מחברי כנסת. כניסתם של השניים נבלמה על ידי המשטרה. הערב, נמסר ממועלם-רפאלי כי פיילוט של עלייה של יום אחד הוא לא מספיק. גליק יצא נחרצות נגד נתניהו, ראש מפלגתו, ואמר כי הוא "לא שפן הניסיונות שלו".

כיפת הסלע, ירושלים 27 ביולי 2017. לירון מולדובן, לירון מולדובן
הר הבית/לירון מולדובן , לירון מולדובן

מגליק נמסר: "נתניהו עושה את הניסיון הזה כדי לבוא לבג"ץ ב-15 בספטמבר בידיים נקיות ולהגיד 'ניסיתי וזה לא צלח'. מדובר בהחלטה שאני מתקשה למצוא מאחוריה הגיון או שיקול דעת, אלא אם כן המגמה היא לייצר עילות להמשיך ולאסור על חברי כנסת לעלות להר הבית מסיבות של שמירת הסדר הציבורי כביכול. האם יש בר דעת שחושב שאם יעלו כל חברי הכנסת, יהודים וערבים כאחד במהלך אותו יום הדבר יועיל לשמירת הסדר הציבורי?".

עוד הוסיף: "הודעתי ללשכת ראש הממשלה שאין בכוונתי להיות שפן הניסיונות של ראש הממשלה. להעלות ביום אחד חברי כנסת ערבים ויהודים יהפוך את המרכז העולמי לשלום למרכז לעימותים פוליטיים. אינני רוצה לעלות להר הבית כפוליטיקאי במסגרת קידום אג'נדה ולהשתתף בחיכוכים מיותרים. אני רוצה לעלות כאחד האדם ולהתייחד עם ריבונו של עולם שבחר להשכין שם שכינתו. כשראש הממשלה יחליט להתייחס לחברי הכנסת כבני אדם ולא כמצורעים אעלה בשמחה להר הבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליד ומועלם-רפאלי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההחלטה לאפשר עליית חברי כנסת להר הבית ליום אחד בלבד מקוממת וממשיכה את אפליית חברי הכנסת היהודים", אמרה מועלם-רפאלי. "גורמי ביטחון כבר אמרו שאין כל מניעה לאפשר לחברי כנסת לעלות שכן מי שאחראי להסתה היא ההנהגה הערבית שמבקשת לדחוק כליל את רגלי היהודים מההר. מתן יום אחד בלבד לנבחרי ציבור של העם היהודי מבטא את האובדן המתמשך של הריבונות הישראלית במקום. עליית חברי הכנסת להר לא מחוללת בעירה או נזקים כפי שמנסים לומר לציבור. יחד עם זאת, כיהודייה מאמינה וכחברת כנסת, אעלה להר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully