וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל טיפול פסיכולוגי: משרד הרישוי מקשה בהוצאת רישיון לנערה

24.8.2017 / 12:53

נערה שביקשה להתחיל בלימודי הנהיגה ציינה כי היא נפגשת עם מטפלת, וזומנה לוועדה רפואית שתבחן את כשירותה להמשך לימודי הנהיגה. "טיפול הוא דבר נורמטיבי ולא חסם", אמרו בהסתדרות הפסיכולוגים

צילום: אילוסטרציה וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

מ', צעירה מתבגרת ממרכז הארץ, חיכתה זמן רב לימי החופש הגדול כדי שתוכל סוף סוף להתחיל בלימודי הנהיגה, אך כשהגיעה למשרד הרישוי בכפר סבא בשבוע שעבר – היא נתקלה במכשול מפתיע ומקומם. ליד חברותיה שהגיעו עמה למשרד הרישוי כדי להגיש את הטופס הירוק כדי שתוכל לגשת למבחן התיאוריה ולהתחיל בלימודי הנהיגה המעשיים, הופתעה מתשובתה של פקידת הקבלה שהודיע לה, "מכיוון שרופאת המשפחה כתבה בשאלון הרפואי שלך שאת מקבלת ייעוץ פסיכולוגי – לא נוכל לאשר את הטופס שלך, וזאת עד שרופא מטעם משרד התחבורה יעבור על השאלון הרפואי שלך ויאשר שאת כשירה ללימודי הנהיגה".

הנערה לא האמינה שתחווה השפלה מסוג זה מפקידת משרד הרישוי, החליטה לעצור את תהליך לימודי הנהיגה. אמה אמרה בזעם לוואלה! NEWS, "בתי, כמו רבים מבני גילה המתבגרים מטופלת אצל פסיכולוגית, וזאת מבחינת המשפחה מבורך. כשהלכנו לרופא המשפחה למלא את הטופס הירוק, שאל הרופא אם היא מטופלת אצל פסיכולוג ואישרנו שהיא אכן מטופלת בטיפול שגרתי, וזה נכתב בטופס השאלון הרפואי. לאחר שמ' הגישה את הטופס הירוק לפקידת משרד הרישוי, ענתה לה הפקידה "חבל בכלל שכתבת את זה – אף אחד לא מזכיר זאת. עכשיו זו תהיה פרוצדורה והטופס יגיע לוועדה רפואית מיוחדת". אמה של מ' הוסיפה, "זה לא ייאמן שטיפול פסיכולוגי שגרתי נתפס כדבר חריג, מתסכל לחשוב שגורמים רשמיים במשרד דורשים מאתנו לחנך את ילדנו לשקר".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר קבלת הממצאים מהתרסקות המסוק: מערך האפאצ'י יישאר מקורקע
אחרי שנים של מתיחות: טורקיה ואיראן משלבות ידיים מול אויב משותף
בן עשר בשירות דאעש מאיים על טראמפ מסוריה: "הקרב יסתיים בארצך"

גלגל הגה במכונית. ShutterStock
"זה לא ייאמן שטיפול פסיכולוגי שגרתי נתפס כדבר חריג"/ShutterStock

רבים מבני הנוער המגיעים לגילאי 16 ומעלה מנצלים את ימי החופש הגדול כדי להתחיל בלימודי הנהיגה. כחלק מהליך הוצאות הרישיון, מגיעים המבקשים אל רופא המשפחה או כל רופא שמכיר את עברם הרפואי בשלוש שנים שקדמו לבדיקה, עוברים כמה בדיקות רפואיות וממלאים שאלון רפואי, ולבסוף מקבלים אישור מרופא המשפחה שהם יכולים להתחיל בהליך לימודי הנהיגה.

בהסתדרות הפסיכולוגים בישראל, הופתעו מאוד מהתנהלות משרד הרישוי במקרה של מ' ואמרו בתגובה לוואלה! NEWS: "אנו סבורים שהעובדה שאדם פונה לייעוץ וטיפול פסיכולוגי, אינה אמורה להוות חסם בבקשת רישיון הנהיגה – או בכל דבר אחר. פנייה לייעוץ או טיפול פסיכולוגי הם דבר נורמטיבי, ופעמים רבות אף מקנה יתרון למי שמתמודד עם קושי", אמר דני כפרי מנכ"ל הסתדרות הפסיכולוגים בישראל.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הבדיקות הרפואיות בטופס הבקשה לקבלת הרישיון, כפי שהתקבלו על ידי רופא משרד הרישוי, הצריכו בדיקה מעמיקה יותר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד). יצוין כי במקרים בהם סבור רופא משרד הרישוי כי יש מקום לבחינת עומק של המצב הבריאותי, נשלח מבקש הרישיון למרב"ד לבדיקות מקיפות יותר שנועדו לבחון את כשירות הנהיגה של מגיש הבקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully