וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדיון בוועדת החינוך: "בגללכם אין בית ספר לילדים שלנו"

23.8.2017 / 15:33

במהלך דיון היערכות לשנת הלימודים הקרובה, האשימו הורים לתלמידים בחינוך המיוחד את יו"ר הוועדה יעקב מרגי ואת השר נפתלי בנט באי מציאת מוסדות חינוך הולמים לילדיהם לשנת הלימודים הקרובה. ח"כ מרגי להורים: "אתם מנצלים את הילדים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

הורים לתלמידים במערכת החינוך המיוחד התעמתו היום (רביעי) בדיון שנערך בוועדת החינוך של הכנסת עם שר החינוך נפתלי בנט, ועם יו"ר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס). במהלך הדיון שהפך לסוער במיוחד, התפרצה אם לתלמיד חינוך מיוחד שטרם שובץ לבית הספר והאשימה את השניים במצב. היא הציגה תמונה של בנה בסמארטפון שברשותה וקראה: "בגללכם אין בית ספר".

מיד לאחר מכן החלו חילופי דברים בין יו"ר הוועדה מרגי להורים נוספים שהיו באולם הדיונים. בשלב מסוים, הורה יו"ר הוועדה להוציא את האם מהאולם. "מי שמנצל את הילדים זה אתם שמביאים אותם מול המצלמות", אמר ח"כ מרגי ועורר עליו את זעמם. בין ההורים שהתעמתו עם יו"ר הוועדה, גם הורים לילדים חולים שנאלצים ללמוד בבית בשל אי יכולתם להגיע למוסדות החינוך.

חילופי דברים קשים מצד הורים בדיון היערכות לקראת שנת הלימודים תשע"ח. מערכת וואלה! NEWS
בנט ומרגי במהלך הדיון הסוער, היום/מערכת וואלה! NEWS

נציגי משרד החינוך טענו כי 129 תלמידי החינוך המיוחד עדיין נמצאים בהליכי שיבוץ, וכי 53 נוספים אינם מרוצים משיבוצם. ההורים הגיעו לדיון בוועדה כדי למחות על הקשיים במוסדות החינוך המיוחד, שעלולים לדבריהם להוביל לאי פתיחת שנת הלימודים במועדה. אחד מהם הוא שביתת המורים בתכנית "שלבים" בחינוך המיוחד, שמאיימת על פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר. כשהשר בנט סיים את דבריו והתכוון לצאת מבלי להאזין לדבריהם, הם קמו והחלו לצעוק לעברו.

מלבד הסערה בנושא החינוך המיוחד, הדיון בוועדה בכנסת עסק בעדכונים ובמסירת מידע לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. שר החינוך בנט התייחס בדיון לנושאים נוספים שעל סדר היום במערכת החינוך ובראשם הטענות שהופנו נגדו בדבר הדתה במערכת החינוך.

"אין הדתה", הצהיר בנט. "מה שיש זו מחויבות לתת לכל ילד מטען ערכי שיכיר את המסורת שלנו אלפי שנים אחורה. שידע מה זה קידוש, מי זה הרמב"ם, משה רבנו, זה לא חטא חלילה לפתוח סידור. אני גאה בזה. אנחנו ממשיכים בהנחלת התוכנית הזו. אני מזמין את כולם לפתוח את הספרים, עזבו את הספינים בעיתונים. תקראו את פרטי התוכנית המובנית שמועברת על ידי המורים במערכת החינוך. אנחנו לא נירתע גם אם יש קמפיינים. ניתן את המענה הערכי כדי שהמתגייסים לצה"ל ידעו על מה הם נלחמים". בנט אף הוסיף כי מערכת החינוך נמצאת בזינוק ערכי. "תנועות הנוער וארגוני הנוער נמצאים כולם בצמיחה חסרת תקדים. לא תשמעו אצלי כמעט את המילה רפורמה אנחנו צריכים יציבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תלמידי בית הספר התיכון דרור בירושלים ביום הלימודים האחרון 20 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
"בלי רפורמות חדשות"/נועם מושקוביץ

בנט התייחס גם לסוגיית תשלומי הורים במערכת החינוך וטען כי אנשי משרדו יצרו סדרי עדיפויות. "לא העלינו וגם לא הורדנו את גובה התשלום השנה. בכוונתי בדיוני התקציב 2019 לדרוש הקלה בתשלומי ההורים ולהעמיד במקום בולט הסדרי העדיפויות שלנו".

לאחר מכן פנה בנט לנושא החופשות במערכת החינוך ובאתגר השוואת ימי החופשה לאלו הנהוגים במשק. "אני בקשר עם שר האוצר ומגלה אצלו רצון עז לתת מזור להורים", אמר שר החינוך. "אני עדיין לא יכול לבשר שהבאנו את הפתרון אבל אני נחוש שבחודשים הקרובים נביא פתרון מבלי לפגוע במורים".

בתוך כך, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית יובל חלביה אמר היום כי המועצות ברחבי הארץ בחרו לעסוק השנה בנושא "ישראליות משותפת" לחיבוק בין חלקי החברה הישראלית. חלביה אמר כי "מתמטיקה ואנגלית הם דבר חשוב, אך על מערכת החינוך להעמיק את העשייה והפעילות לחיזוק זהותם של תלמידי ישראל ושילובם כחלק מהחברה הישראלית כאזרחים מובילים משפיעים ומעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully