וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אבו מאזן זועם על ארה"ב - ושוקל לפרק את הרשות"

גורמים פלסטיניים אמרו לאל-חיאת כי יו"ר הרשות מאוכזב מהממשל בשל התנגדותו לצעדי פתח נגד חמאס בעזה. אבו מאזן ייפגש עם שליחיו של טראמפ, וידרוש מהם תשובות על תנאיו לחידוש המו"מ - הקפאת הבניה ולפעול למען שתי מדינות

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן זועם על התנהלות הממשל האמריקני ושוקל חלופות מדיניות ודיפלומטיות – כך דיווח היום (רביעי) העיתון אל-חיאת. גורמים פלסטיניים אמרו כי הוא בוחן בין היתר פניה למועצת הביטחון של האו"ם כדי לקבל חברות מלאה ואף לפרק את הרשות, כולל את הממשלה והמועצה המחוקקת.

מהלך כזה יוביל להחזרת הסמכויות של הרשות לאש"ף, ובעיקר לוועדה המבצעת בארגון. לדברי הגורמים הפלסטיניים, הרשות תפנה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ומשלחת מטעמה תיפגש מחר עם התובעת הכללית.

מחר ייפגש אבו מאזן עם שליחיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמגיעים לאזור לסבב פגישות נוסף במטרה להתניע את תהליך השלום עם ישראל. אלו ייפגשו גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שאתמול נועדו ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט גם עם עבדאללה מלך ירדן.

אותם גורמים פלסטיניים אמרו כי אבו מאזן זועם על כך שהממשל האמריקני מתנגד לצעדי פתח נגד חמאס ברצועת עזה, שכוללים הפסקת העברת משכורות, הוצאה לפנסיה מוקדמת וצמצום אספקת החשמל.

כמו כן, הגורמים אמרו כי אבו מאזן מחכה לתגובה כתובה מהשליחים, גראד קושנר וג'ייסון גרינבלט לשני התנאים שהציב לחזרה לשולחן המשא ומתן - לעצור את הבנייה בהתנחלויות ולפעול לפתרון שתי מדינות.

לקריאה נוספת בנושא
אבו מאזן לפני הגעת קושנר: הממשל האמריקני מתנהל בתוהו ובוהו

פגישה בין יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ברמאללה 22.6.17. רויטרס
עוד סבב שיחות. אבו מאזן וקושנר בחודש יוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully