וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב המרכז נעצר בחשד לאיומים על פעילים בארגונים אתאיסטיים

22.8.2017 / 16:18

חוקרי ימ"ר ירושלים פשטו על בית הוריו של החשוד והוא נלקח לחקירה בחשד לפשעי שנאה. בין היתר נקשר החשוד לשורת תקריות בשנים 2016-2014, בהן ריסוס כתובת על ביתו ברעננה של פרופ' יעקב מלכין

מטה מחוז ירושלים במשטרה. דניאל אליסטר, דניאל אליסטר
מטה משטרת מחוז ירושלים/דניאל אליסטר, דניאל אליסטר

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) תושב מרכז הארץ בן 39 בחשד שביצע פשאי שנאה בכוונה לאיים ולפגוע בבעלי תפקידים בארגונים אתאיסטיים. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פשטו על ביתו וביצעו חיפוש בביתו ובבית אמו, בהתאם לצו שהוצא על ידי בית המשפט. החשוד הובא לחקירה במשרדי הימ"ר, בסעיפים של הצתה, איומים והשחחת פני מקרקעין. הוא יובא היום להארכת מעצר.

החקירה התנהלה באופן סמוי בגין מספר אירועים במרכז הארץ ובירושלים, שהחלו ב-2014. החקירה העלתה דפוס פעולה בעל מאפיינים זהים שהצביע על חשוד פוטנציאלי, המבצע לכאורה את פעילותו באופן שיטתי ממניע דתי.

כתובות נאצה התגלו על קירות ביתו של פרופסור יעקב מלכין. מערכת וואלה!
החשוד נקשר לריסוס כתובות בביתו. פרופ' יעקב מלכין/מערכת וואלה!

החשוד נקשר למספר אירועים בין השנים 2014 עד 2016, ובהם ריסוס כתובות גרפיטי על בית כנסת ברעננה, ריסוס כתובות על ביתם של פעילים מרכזיים בזרם האתאיסטי, ובהם פרופ' יעקב מלכין, שכתב מספר ספרים בנושא וערך בעבר את כתב העת "יהדות חופשית". על פי החשד, בכניסה לביתו של מלכין הוצב סכין והונחו מכתבי איומים.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר במעצר חשוב, והמעשים בוצעו לכאורה ממניע שנאה. החקירה המאומצת, איסוף מכלול האירועים והתלונות במשטרה וריכוזם ביחידה המרכזית – הובילו למעצר החשוד ובכך נמנעו וסוכלו כוונותיו לבצע עבירות נוספות, בהם כוונה לפגוע בבעלי תפקידים ואנשים מרכזיים בזרם האתאיסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully