וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש על שם משה גרטל? חבריו של השדר המיתולוגי פנו לגן החיות

22.8.2017 / 0:34

בגיל 71 זכה גרטל במדליית זהב באליפות העולם לוותיקים, וזו הייתה סיבה מספיק טובה לחבריו מהשכונה לפנות למנהל גן החיות התנ"כי בבקשה לקרוא לכריש - שצפוי לחנוך את האקווריום החדש בגן - על שמו של חברם. "ותדע הארץ כי מתוכנו בא אלוף עולם, גאוות עירנו - הכריש משה"

משה גרטל עם שחייני נבחרת ישראל בשחייה. איגוד השחייה
חבריו רוצים להעניק לו את הכבוד הראוי לו. גרטל/איגוד השחייה

יושביו הקבועים של בית הקפה דובשנית, בשכונת קטמון בירושלים, פנו בבקשה למנהל גן החיות התנ"כי, שי דורון, לקרוא לכריש שצפוי להגיע בקרוב לגן על שמו של השחיין, השדר המיתולוגי וחברם לקפה - משה גרטל, שזכה בשבוע שעבר במדליית זהב באליפות העולם לוותיקים שנערכה בבודפשט. מאז, יותר מאלף איש כבר חתמו על העצומה.

משה גרטל בן ה-71, שחיין בעברו שמוכר לציבור כשדר הצבעוני של תחרויות השחייה, הוא דייר קבוע באותו בית קפה. חבריו במקום, בראשם הטייס לשעבר והסופר אליעזר יערי, התגייסו למענו במחווה יפה ופנו לגן החיות במטרה להעניק את השם "משה" לאותו כריש שיחנוך את האקווריום שייפתח בקרוב בגן.

"כפי שבוודאי ידוע לך, יקיר עירנו, מר משה גרטל הידוע גם כ'גרטל', זכה בשלוש מדליות זהב באולימפיאדת הוותיקים המתנהלת בבודפשט, הונגריה", כתבו לדורון, "ליבנו מלא בגאווה לרגל ההישג, ודקה אחרי שראש הממשלה עצמו בירך את גרטל על הישגו המופלא, אנו, יושבי קפה 'דובשנית' ורבבות תושבי ירושלים שלא יודעים לשחות, מבקשים ממך לשוב למנהג הישן, ולהעניק לחיות הגן שמות אנשים מהקהילה. אם עד היום נתת שמות לחיות אחרי שנושאיהם הלכו לעולמם, כמו הפיל טדי ואשתו תמר, אנו מציעים לך לחרוג ממנהגך, ולהעניק לכריש הגדול שיחנוך את האקווריום הנהדר שעל בנייתו שקדת בשנים האחרונות, את השם 'הכריש משה' על שם הזוכה המשולש בזהב, תושב עירנו, משה גרטל".

משה גרטל. עומר מירון
"משה הכריש", קוראים לו חבריו. גרטל/עומר מירון

חבריו של גרטל הוסיפו כי "כולנו נבוא כאיש אחד לאקווריום לטקס החשוב, ופעם אחת ולתמיד נמחה חרפת שחייתנו העלובה, ותדע הארץ והעולם כולו כי מתוכנו בא אלוף העולם, גאוות עירנו הכריש משה. למרות שלשחות הוא למד בקיבוץ".

המכתב הונח לחתימות בבית הקפה ואף הועלה לפייסבוק, שם זכה מאז שלשום ביותר מאלף לייקים. "מה שהביא אותנו לזה זו האהבה לשני אנשים, לגרטל ולמנהל הגן שי דורון, כולנו גם אוהדי הפועל", אמר יערי לוואלה! NEWS. "אני מעריץ את השחייה שלו שנים והגיע הזמן לעשות לו כבוד. כל העסק היה ברוח קלה, גן החיות זה לא יד ושם". יערי סיפר כי שוחח בקצרה עם דורון שאמר לו "אמצא דרך לעשות לגרטל את הכבוד".


(עדכון ראשון: 20:45)


עוד בוואלה! NEWS
הפצוע מיבנה משחזר לראשונה: "המחבל שוחח איתי לפני הפיגוע"
יולדת בת 33 מתה בבית החולים בילינסון כתוצאה מתסחיף מי שפיר
בעלי הצוללת שבה נעלמה העיתונאית: "מתה בתאונה, קברתי אותה בים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully