וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקן לסבון ידיים הגזעני שחשף את האמת

22.8.2017 / 11:39

עובד של פייסבוק שיתף סרטון מטריד של מתקן אוטומטי לסבון ידיים שפועל היטב כשיד לבנה ניגשת אליו אך לא מגיב ליד שחורה. זה מתברר לא המכשיר הטכנולוגי היחיד שלא פועל בפני כהי עור וברשת טוענים לגזענות טכנולוגית

צילום מסך

סרטון שפורסם בטוויטר ברביעי האחרון ע"י עובד של חברת פייסבוק הפך לויראלי ויצר ויכוח בלתי פוסק ברשת סביב השאלה האם טכנולוגיה יכולה להיות גזענית? הסרטון מציג מתקן אוטומטי לסבון ידיים שמגיב רק לעור לבן. ברשת עלו טענות לחוסר גיוון טכנולוגי או האשימו את יצרנית המתקן, חברה סינית בשם Shenzhen Yuekun טכנולוגיות, בגזענות כלפי שחורים. אחרים מיהרו להרגיע את הרוחות וטענו שמדובר בתקלה פשוטה שכנראה לא אובחנה בשלבי תכנון המוצר.

בסרטון שזכה ליותר מ-150 אלף שיתופים, נראה גבר לבן מניח את ידו מתחת למתקן הסבון ומקבל את מבוקשו, בעוד שגבר כהה עור מניח את ידו באותה צורה מתחת למתקן וזה אינו פועל. כדי להוכיח שצבע עורו הוא הבעיה, הוא לוקח נייר מהמתקן ליד, מניח על כף ידו ומושיט אותה שוב אל מתקן הסבון. הפעם המתקן עובד בלי שום בעיה. לצד הסרטון נכתב: "אם אי פעם התקשתם לתפוס את החשיבות של גיוון בטכנולוגיה והשפעתה על החברה, צפו בסרטון הזה".

עוד באסור לפספס:

עוד באותו נושא

למד קצת יותר מדי: איך הצליחה הרשת להפוך רובוט לגזען?

לכתבה המלאה

התגובות לסרטון היו מגוונות. חלק טענו שזו עוד דוגמא לגזענות טכנולוגית, ואילו אחרים טענו שחוסר התפקוד של המתקן אינו קשור לגזע ושאנשים רגישים מדי לנוכח המתח הגזעי הנוכחי בארה"ב.

בעיה פשוטה בחיישן של המכשיר היא לא בעיה חברתית. אנשים השתגעו?

אולי אם החברה שתכננה את המוצר הייתה מעסיקה לפחות אדם כהה עור אחד, הם היו עולים על התקלה הזאת קודם

לפעמים אנשים סתם מחפשים סיבות לריב

ב"דיילי מייל" בדקו מהו מקור התקלה ומצאו שהמתקן פועל באמצעות חיישן אינפרא אדום לזיהוי ידיים - חיישן עם היסטוריה של כישלונות בזיהוי גוונים כהים בשל האופן בו הוא פועל. המתקן שולח החוצה אור בלתי נראה ממנורת LED אינפרא אדום וכשיד מונחת מלפנים, היא משקפת את האור בחזרה לחיישן והמתקן מתחיל לפעול. עור גוף כהה יותר קולט את האור ולא משקף אותו חזרה למתקן, ולכן הסבון אינו משתחרר. במרבית המקרים בהם הטכנולוגיה לא עובדת בפני כהי עור הינה בגלל שהיא לא עוצבה עם הצורך לזהות גווני עור כהים.

עוד מתקן לסבון ידיים גזעני:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully