וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בבלגיה: אחד מכל עשרה מקרי מוות במדינה - "המתת חסד"

24.11.2000 / 12:33

מחקר מגלה כי אחד מכל עשרה מקרי מוות נגרם כתוצאה מהמתת חסד או ממתן תרופות להאצת המוות; מקרי מוות רבים נגרמו ממתן תרופות קטלניות ללא בקשה מפורשת מצד החולים; בשישית מהמקרים הופסק הטיפול הרפואי בחולים - המתת חסד אינה חוקית בבלגיה


אחד מכל עשרה מקרי מוות בבלגיה נגרם כתוצאה מהמתת חסד, או באמצעות תרופות שניתנות על ידי הרופאים להאצת המוות. כך עולה ממחקר שבוצע באוניברסיטאות בריסל וגנט.

סקר שבדק מדגם אקראי של מקרי מוות בארבעת החודשים הראשונים של שנת 98', גילה אלפי מקרי מוות שנגרמו ממתן תרופות קטלניות, ללא בקשה מפורשת מצד החולים.

המתת חסד אינה חוקית בלגיה, ובמשך שנים מתנהל במדינה ויכוח ציבורי בנושא.

במחקר נתגלה כי אחוז אחד ממקרי המוות נגרם באופן ישיר מהמתת חסד, ובכשלושה אחוז מן המקרים ניתנו לחולים תרופות קטלניות ללא בקשת החולה. כמו כן, במקרה מוות אחד מכל חמישה, ניתנו לחולים מנות של משככי כאבים, שיכולים לגרום להאצת המוות.

ב-16 אחוז מהמקרים החליטו הרופאים על הפסקת הטיפולים הרפואיים בחולים, וב-5 אחוז הפסקת הטיפול נועדה לסיים את חיי החולה. החוקרים הגיעו למסקנה כי ההחלטות להפסיק את החיים נפוצות באזור פלנדריה, הנמצא בצפון בלגיה. תוצאות המחקר דומות לתוצאות שעלו במחקר שנעשה בהולנד, שם המתת חסד נחשבת לחוקית מאז שנת 1994.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully