וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בבוסטון נגד עצרת של הימין: "לא לשנאה"

19.8.2017 / 23:15

מאות שוטרים התפרסו בעיר אחרי פיגוע הדריסה בשרלוטסוויל, ומנעו חיכוך בין הצדדים. מארגני עצרת "חופש הדיבור" התנערו מהניאו-נאצים, אך אלפי מתנגדים זרמו למקום. כ-20 נעצרו, אך לא נרשמה אלימות חריגה. טראמפ: "משבח את המפגינים"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

אלפים הפגינו היום (שבת) בבוסטון שבארצות הברית נגד עצרת ימין, כשמאות שוטרים נפרסו ברחבי העיר במטרה למנוע אירועים דומים לאלו שנרשמו בשבוע שעבר בשרלוטסוויל. לפי הבוסטון גלוב, כ-20 בני אדם נעצרו, אך לא נרשמה אלימות חריגה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב בחשבון הטוויטר שלו להפגנה ואמר כי הוא "משבח את המוחים בבוסטון שפעלו נגד השנאה. המדינה שלנו תהפוך בקרוב לאחת!". קודם כתב כי "המדינה שלנו הייתה מפוצלת כבר עשרות שנים. לפעמים צריך מחאה כדי להחלים ולהיות חזק יותר מאי פעם". עוד הוסיף: "גורמי אכיפת החוק וראש עיריית בוסטון מרטי וולש עשו עבודה נהדרת".

בפארק "קומון בוסטון" ההיסטורי לבדו התקבצו כמה מאות מפגינים שסברו כי האירוע, שהתקיים תחת השם "חופש הדיבור", עלול לשמש במה לתעמולה קיצונית. עם זאת, בסופו של דבר, בעצרת הימין השתתפו כמה עשרות אנשים בודדים וקולם נבלע על ידי המתנגדים שזרמו לפארק הוותיק ביותר בארצות הברית מכל חלקי העיר. "לא לשנאה", צעקו חלק מהפעילים, בהם חברי הארגון "Black Live Matters".

כ-500 שוטרים הציבו מחסומים כדי למנוע מכלי רכב להיכנס לפארק, זכר לפיגוע הדריסה בשבוע שעבר בווירג'יניה, שם נרצחה אישה ונפצעו עוד 19 מפגינים נוספים כשאיש ימין קיצוני דרס אותם. אלו מחו נגד הסרת הפסל של מפקד כוחות הקונפדרציה רוברט לי, כחלק מהתחזקותם של ארגוני ימין קיצוני שצועדים ברחבי ארצות הברית בחופשיות רבה יותר בחודשים האחרונים, במיוחד מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיא.

מפגינים נגד עצרת ימין בוסטון, ארה"ב. רויטרס
התעלו על עצרת הימים. מפגיני הנגד בבוסטון/רויטרס

האלימות בשרלוטסוויל הובילה למשבר הגדול ביותר בתקופת ממשלו של טראמפ, שספג ביקורת מכל רחבי הקשת הפוליטית אחרי שלא גינה במהירות את הארגונים הניאו-נאציים והלאומניים ואף אמר שישנם "אנשים טובים" בשורותיהם.

מאז השבוע שעבר, מספר הולך וגדל של פוליטיקאים קראו להסרת פסלים המוקירים את תקופת הקונפדרציה המזוהה עם גזענות ועבדות. היום הודיעה אוניברסיטת דיוק שבקרוליינה הצפונית על הסרת פסלו של לי, שהיה מוצב בכניסה לאחד האולמות בקמפוס.

מארגני העצרת בבוסטון גינו את הארגונים הניאו-נאציים ואמרו כי האירוע שלהם נועד כדי לאפשר דיון רחב ככל שאפשר. "לא מדובר כאן בנאצים, אם היו נאצים הייתי מפגין נגדם", אמר כריס הוד, בן 18, המתגורר בעיר והיה אחד מבין עשרות האנשים שהשתתפו בעצרת הימין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפגינים נגד עצרת ימין בוסטון, ארה"ב. רויטרס
מפגינים נגד עצרת ימין בוסטון, ארה"ב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully