וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהתבססות איראן בסוריה: נתניהו ייפגש השבוע עם פוטין

19.8.2017 / 21:17

ראש הממשלה ידון עם נשיא רוסיה בהתפתחויות באזור ביום רביעי, בפגישה נוספת בין השניים, שתתקיים בעיר החוף סוצ'י. בישראל מתנגדים להפסקת האש שהשיגו ארה"ב ורוסיה בדרום סוריה, שאינה מתייחסת לנוכחות של כוחות הנתמכים בידי טהראן כמו חיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש ביום רביעי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיר סוצ'י, וידון עמו בהתפתחויות האחרונות באזור. זאת בצל החשש בישראל מהתבססותה של איראן בסוריה, אחרי הפסקת האש שהושגה בתיווך וושינגטון ומוסקבה בחודש שעבר.

הפגישה בעיר שעל שפת הים השחור היא האחרונה בסדרת פגישות שקיימו השניים מאז תחילת המעורבות הרוסית בלחימה בסוריה, בסוף 2015, בין היתר כדי למנוע חיכוך בין חילות האוויר של שתי המדינות הפועלים בשמי המדינה מוכת המלחמה.

ביום חמישי הגיעה משלחת ביטחונית בכירה בראשות ראש המוסד יוסי כהן לבית הלבן ודנה עם בכירי המועצה לביטחון לאומי בנושא. במשלחת השתתפו גם השגריר רון דרמר, ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, סגן ראש המל"ל איתן בן דוד וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון זוהר פלטי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
משיכים לשמור על יחסים קרובים. פוטין ונתניהו בפגישתם הקודמת במרץ/רויטרס

הם נועדו עם היועץ לביטחון לאומי, גנרל הרברט מקמאסטר, וסגניתו דינה פאוול, וכן עם השליח המיוחד של הנשיא ג'ייסון גרינבלט, שארגן את השיחות עם חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר. "מקמאסטר הוביל את הדיונים מהצד שלנו והייתה שיחה מאוד יעילה על השותפות החזקה והנמשכת שלנו", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו והוסיף תמונה מהמפגש.

יממה לאחר הפגישה עם פוטין, נתניהו יארח בירושלים משלחת של הממשל בראשות קושנר. הפגישות צפויות לעסוק בעיקר בשאיפה של הנשיא דונלד טראמפ לחדש את המשא ומתן התקוע בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully