וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה קבעה: המפגינים לא יוכלו למחות מול בית היועמ"ש

17.8.2017 / 22:01

לאחר שבג"ץ גלגל את ההחלטה לידי המשטרה, הודיע הארגון כי לא יאפשר להקים את המחאה בכיכר הקבועה בפתח תקווה והמפגינים יידרשו להזיז אותה למקום אחר. זאת, "בשל שינוי הנסיבות המהותי באופי ההפגנות והיקפן"

צילום: ניב אהרונסון

משטרת ישראל הודיעה היום (חמישי) כי לא תאפשר את המשך קיומן של הפגנות המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סמוך לביתו שבפתח תקווה. החלטת המשטרה התקבלה לאחר שבג"ץ הורה על מחיקת העתירה שהוגשה בנושא.

בהודעה שהעבירה היועצת המשפטית של המשטרה, אילת אלישר, לנציגי המוחים, נכתב כי "משטרת ישראל לא תאשר לקיים הפגנות בקניון גנים בפתח תקווה וזאת בשל שינוי הנסיבות המהותי שחל באחרונה באופי ההפגנות והיקפן". עוד נכתב כי "ככל שברצונכם לקיים את ההפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון כדין לתחנת המשטרה הקרובה למקום בו מבוקש לקיים את ההפגנה, והיא תיבחן בגישה חיובית ובאופן פרטני".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דריסה בברצלונה: 13 נהרגו ו-50 נפצעו; חשוד נעצר
על השוליים, בכביש המהיר: תיעוד מהמרדף שהסתבך בכביש החוף
חומת הבטון בגבול לבנון: הגנה מפני חיזבאללה - או פגיעה אנושה בתיירות?

הפגנה נגד היועמ"ש מנדלבליט ומפגיני הליכוד בפתח תקווה 12 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הפגנה מול בית היועץ המשפטי לממשלה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

אתמול השיבה המשטרה לבג"ץ בתגובה לעתירה שהוגשה בנושא כי "לא ניתן להמשיך עוד בקיום ההפגנות במיקומן הנוכחי". במשטרה טענו אז כי ניתן לקיים את ההפגנות במקום חלופי והולם שתבחן המשטרה "תוך קבלת רישיון לקיום ההפגנה, ותוך עמידה בתנאים שתקבע משטרת ישראל".

המשטרה ציינה את "הפארק הגדול" בפתח תקווה כמקום חלופי לקיום ההפגנה. את העתירה הגיש חבר מועצת העיר פתח תקווה, צדוק בן משה, בבקשה למנוע את המשך קיום ההפגנות.

עוד באותו נושא

המשטרה לבג"ץ: "לא ניתן להמשיך את ההפגנות בפ"ת במיקום הנוכחי"

לכתבה המלאה
הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
הפגנה סמוך לבית היועץ מנדלבליט. פתח תקווה/ראובן קסטרו

במוצאי שבת התקיימה בשכונת כפר גנים בעיר ההפגנה ה-38 הקוראת לאביחי מנדלבליט להתקדם בחקירותיו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואלפים הגיעו למחות. בשבוע שעבר החליט בית המשפט על קיום ההפגנה במוצאי שבת, אך הביע נכונות לבחון מחדש את העתירה, על פי הנסיבות. הבקשה הוגשה ביום שישי, ובית המשפט החליט כי "סדר הזמנים לא מאפשר בירור העניין כנדרש".

בשבת האחרונה הגיעו כ-2,000 בני אדם להפגנה השבועית, המתקיימת זה כתשעה חודשים. מנגד, התקיימה הפגנה מטעם הליכוד, שמטרתה להביע תמיכה בראש הממשלה, בהשתתפות כ-500 בני אדם. אלדד יניב, ממארגני ההפגנה נגד מנדלבליט, נאם במקום ואמר: "תכניסו לעצמכם לראש. רק בזכות ההפגנות בפתח תקווה התחילו החקירות. גייסו שני עדי מדינה רק בזכותנו. ביבי צריך ללכת הביתה". קהל המפגינים השיב בצעקות – "ביבי הביתה".

דפני ליף, ממנהיגות המחאה החברתית, אמרה כי "לא באתי לכאן להחליף את נתניהו ולא באתי לכאן להכתיר ראש חדש למפלגת העבודה. איבדנו את הדרך". ליף ביקרה את יניב, בטענה שהוא חלק מהמערכת הפוליטית, וספגה קריאות בוז על כך מקרב חלק מהקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully