וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב העולם אינו מאמין בפוטין - אך מעדיף אותו על טראמפ

לפי מכון PEW, נמצא כי נשיא רוסיה זוכה לתמיכה רבה יותר בקרב אזרחי 22 מדינות מתוך 37, ואלו סומכים עליו יותר בנושאים בינלאומיים. ולכמה אחוזי תמיכה זוכה טראמפ בישראל?

ממשלת גרמניה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טוען בדרך כלל כי הוא אינו אהוב על ידי התקשורת שרודפת אותו לדבריו, כעת מתברר כי גם אזרחי העולם לא מחבבים אותו. בסקר חדש שפרסם מכון PEW הבינלאומי, נמצא כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זוכה לתמיכה רבה יותר בקרב אזרחים ממדינות שונות בעולם. אזרחי 22 מדינות מתוך 37 שנשאלו הצהירו כי הם סומכים יותר על הנשיא הרוסי בנושאים בינלאומיים מאשר בנשיא ארצות הברית.

"השנה התמקדנו בהשוואה בין פוטין לטראמפ בשאלות שנשאלו בסקר", סיפרה מרגרט וייס, חוקרת במכון PEW.
"מהממצאים עולה כי למרות שפוטין קיבל דירוג נמוך, טראמפ קיבל ציון נמוך יותר ברוב המדינות שהשתתפו בסקר". מהסקר עולה כי ביוון, בוויאטנם, בגרמניה, במקסיקו ובקולומביה העדיפו את פוטין על פני טראמפ.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחופשת דיג בסיביר, 5 באוגוסט 2017. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחופשת דיג בסיביר, 5 באוגוסט 2017/AP

גם אזרחיה של קוריאה הדרומית, שעליה הבטיח טראמפ להגן מפני האיום הגרעיני של שכנתה מצפון העדיפו את נשיא רוסיה כש-27% העדיפו את פוטין על פני 17% שבחרו בטראמפ. מתוך מדינות אמריקה הלטינית שנשאלו, לא בחרו אזרחיה של אף מדינה בנשיא האמריקני.

בראש רשימת המדינות שבהן זכה טראמפ לתמיכה הגבוהה ביותר עומדת הפיליפינים עם 69% תמיכה, עם 56% נמצאת ניגריה במקום השני, וישראל תומכת בנשיא ארצות הברית ב-56% תמיכה.

למרות הנתונים המדאיגים מבחינתו של טראמפ, רוב המדינות דוברות האנגלית מעדיפות את נשיא ארצות הברית על פני פוטין, אם כי ביתרון זעום. באוסטרליה העדיפו 29% את טראמפ, ואילו 27% בחרו בפוטין. בקנדה זכה נשיא ארצות הברית ב-22% תמיכה לעומת 19% תמיכה בפוטין. בבריטניה נראו נתונים דומים לאלו שנראו בקנדה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully