וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אחרי טראמפ - נתניהו גינה את הפיגוע בעצרת הניאו-נאצית

15.8.2017 / 17:05

ראש הממשלה גינה את פיגוע הדריסה שבו פעיל ימין קיצוני התנגש במפגינים נגד ניאו-נאצים בווירג'יניה שלושה ימים לאחר האירוע. זאת, בעקבות הצהרתו של נשיא ארה"ב מאמש, שגינה לראשונה את הניאו-נאצים בשמם. "מזועזע מביטויי האנטישמיות", אמר נתניהו

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (שלישי) לראשונה את פיגוע הדריסה בהפגנה נגד ניאו-נאצים בשרלוטסוויל שבווירג'יניה ביום שבת. "אני מזועזע מביטויי האנטישמיות, מהניאו נאציות ומהגזענות. על כולם להתנגד לשנאה הזו", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

הגינוי מגיע לאחר שתיקה של שלושה ימים, כמו זו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתחילה גינה הנשיא האמריקני את "האלימות מכל הצדדים", ורק אתמול התייחס לניאו נאצים ולקו קלוקס קלאן בשמם וגינה ישירות את פעילי הימין הקיצוני. נתניהו התבטא בעניין יממה לאחר הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
נתניהו/רויטרס

אתמול אמר טראמפ: "גזענות היא רשע, ואלה שגרמו לה הם פושעים ובריונים - כולל ה-KKK, ניאו נאצים וקבוצות שנאה אחרות. אנחנו אומה שנוסדה על הבסיס שכולנו שווים בעיני האל ושווים בפני החוק". עוד הוסיף: "אנחנו מגנים בצורה תקיפה את הבורות והשנאה, אין לזה מקום באמריקה. לא משנה צבע העור שלנו, אנחנו מצדיעים לאותו הדגל. צריך לאהוב אחד את השני ולהתאחד יחד בגינוי של שנאה ואלימות".

בשבת גינה את טראמפ את "האלימות והבורות מכל הצדדים", לאחר שמפגינה נהרגה בפיגוע דריסה בעיר שרלוטסוויל. הדריסה אירעה בהמשך לצעדות של מפגינים ניאו נאצים, שקראו "יהודים לא יחליפו אותנו" ו"דם ואדמה", סיסמה המזוהה עם הימין הקיצוני בארצות הברית.

דבריו של טראמפ בסוף הובילו לביקורת חריפה מתוך מפלגתו שלו. בכירי הרפובליקנים כמו פול ראיין, טד קרוז ומרקו רוביו אמרו כי יש לחקור את אירוע הדריסה במוצאי שבת כאקט של טרור, והסתייגו באופן עמוק מדרך ההתבטאות של הנשיא. "מאוד חשוב שהעם ישמע את הנשיא מתאר את האירועים בשרלוטסווויל כפי שהם: מתקפת טרור של אנשי עליונות לבנה", אמר בנחרצות הסנאטור רוביו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגנה את ה-KKK לאחר הדריסה בווירג'יניה. רויטרס, רויטרס
טראמפ, אמש/רויטרס, רויטרס

אפילו בתו של הנשיא, איוונקה, צייצה בטוויטר: "אין מקום בחברה שלנו לאנשי עליונות לבנה או ניאו-נאצים". למרות זאת, הנשיא - שנודע בדרך כלל כאדם שלא מהסס להביע את דעתו בצורה תקיפה ואסרטיבית - נותר ב-24 השעות האחרונות בדממה בנוגע לאירועים האלימים בשרלוטסוויל.

הבחירה של טראמפ שלא לנקוב בשמם של הארגונים שלקחו חלק בהפגנות ולא לגנות באופן מפורש את אותם הפעילים לא נעלמה מעיניהם. באתר הניאו נאצי "דיילי סטורמר" חגגו את ההתעלמות של טראמפ מהסוגיה, וכתבו: "כשהוא התבקש לגנות, הוא פשוט יצא מהחדר. זה ממש ממש טוב. שאלוהים יברך אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully