וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: גור ממשיך להיאבק לאחר מפלה משפטית נוספת

24.11.2000 / 10:09

בית המשפט העליון בפלורידה דחה את עתירת הדמוקרטים להורות למחוז "מיאמי דייד" לחדש את הספירה הידנית; הדמוקרטים: נערער על סיכום הקולות הסופי של המחוז; אנשי בוש: זו החלטה יוצאת דופן; הפער עומד כעת על 930 קולות לטובת בוש, ומיאמי דייד הוא תקוותו האחרונה של גור

בית המשפט העליון במדינת פלורידה דחה אתמול את עתירת הדמוקרטים להורות למחוז "מיאמי דייד" במדינה לחדש את הספירה הידנית המחודשת של הקולות. פרקליטיו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, אל גור, הודיעו כי ימשיכו במאבק המשפטי, באמצעות עירעור בבית המשפט העליון על סיכום התוצאות הסופי במחוז.

"אנו מתנצלים על העיכוב שייגרם, אבל אנו ממשיכים במאמץ להשיג ספירה הוגנת, מלאה ומדויקת", אמר עורך דינו של גור, רון קליין. באוסטין, טקסס, אמר יועצו של המועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש, כי הודעת הדמוקרטים היא "יוצאת דופן", וכי לא בטוח שתומכיו של גור בגבעת הקפיטול יתמכו בצעדיו.

מועצת הבחירות של מחוז מיאמי דייד החליטה להפסיק את הספירה, בטענה שלא תוכל לעמוד במועד סיום הספירה שקבע בית המשפט - יום ראשון הקרוב. ההחלטה פגעה קשות בסיכויו של גור לצמצם את פער הקולות בינו לבין המועמד הרפובליקני בוש, העומד על 930 קולות בשעה זאת.

אתמול הגישו אנשי גור לבית המשפט העליון בארצות הברית כתב הגנה בנוגע לערעורם של עורכי דינו של בוש. אנשי בוש תובעים לשנות את החלטת בית המשפט העליון בפלורידה, שקבע כי על המדינה לכלול במניין הקולות הסופי את הקולות שנספרו בספירה המחודשת. היום יודיע בית המשפט אם ידון בעתירה.

רופאיו של המועמד לתפקיד סגנו של בוש, דיק צ'ייני, מסרו אתמול כי מצבו טוב, לאחר התקפת הלב המינורית שעבר ביום רביעי. הרופאים העריכו כי צ'ייני ישוחרר היום מבית החולים.

האמריקאים חגגו אתמול את חג ההודיה, ובמחוזות מסוימים נמשכה הספירה הידנית למרות החג.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully