וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפות תקיפה ותצלומי לוויין: הצצה לחדר המלחמה של קוריאה הצפונית

15.8.2017 / 12:40

קים אמנם החליט "להמתין" לצעד של ארה"ב בטרם יתקוף את גואם, אך בפיונגיאנג סיפקו מבט מבפנים על ההכנות לאפשרות של תקיפת האי. בתוך 17 דקות אמורים הטילים לנחות במטרה – במהלך שעלול להצית מלחמה כוללת אם יצא לפועל

צילום: CNN

קוריאה הצפונית סיפקה הלילה (שלישי) הצצה לתכניות תקיפת הטילים שלה באזור האי גואם בתמונות שפורסמו בתקשורת הממלכתית במדינה, בזמן שהמנהיג קים ג'ונג און תודרך בתכניות ששרטט הצבא ברקע המתיחות עם ארצות הברית.

קים נראה כשהוא אוחז במקל ומצביע על מפה שבה נכתב: "תכנית התקיפה של הכוחות האסטרטגיים". במפה נראה המסלול המשוער של הטילים, שאמורים להיות משוגרים מהחוף המזרחי של קוריאה הצפונית, לחלוף בשמי יפן ולנחות בסמוך לאי שבאוקיינוס השקט – כפי שהכריזה פיונגיאנג בשבוע שעבר.

לפי מומחה צבאי במכון ללימודי המזרח הרחוק בסיאול, כן השיגור שנראה במפה מופיע בסמוך לסינפו, עיר לחופה המזרחי של המדינה, שבה שוכן בסיס צוללות. קים דונג-יוב אמר כי המיקום המופיע במפה מתאים לתכנית שהציגה קוריאה הצפונית בשבוע שעבר – ארבעה טילים לטווח בינוני יטוסו בשמי מחוזות שימן, הירושימה וקואיצי'י שביפן, ובתום מרחק של 3,356 ק"מ וכעבור 1,065 שניות הם ינחתו כ-30 עד 40 ק"מ מגואם.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג קוריאה הצפונית: "נבחן את פעולות ארה"ב לפני שנתקוף"
נשיא דרום קוריאה מזהיר: "אסור שתיפתח מלחמה נוספת עם הצפון"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 15 באוגוסט 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
קים סוקר את אחת המפות בחדר המלחמה, הלילה/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017/רויטרס

"כל אזרח צפון קוריאני חייב לראות את התמונות הללו בטלוויזיה ובעיתונים. קוריאה הצפונית מפגינה את הביטחון שלה, ואומרת לארצות הברית: הם יכולים לנסות לעצור זאת", הסביר. "זה גם מאותת כי קוריאה הצפונית שקדה על התכנית הזו זמן רב וכי היא מוכנה לפעול אם תחליט לעשות זאת".

בזמן התדרוך על גואם, הוצג קים כמפקד העליון של הצבא, כשלצדו גנרלים בכירים. אחד מהם היה קים ג'ונג סיק, מומחה טילים ותיק ואחד ממתכנני תכנית הטילים של קוריאה הצפונית. התדרוך התקיים בחדר מלחמה, שבו היו תלויות על קיר שמאחורי קים מפות על אזורי פעילות בקוריאה הדרומית וביפן. תמונת לוויין בשחור ולבן נראתה משאל למנהיג העליון.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, קים קיבל את התדרוך בזמן שהוא סקר את מטה הפיקוד של הכוחות האסטרטגיים של צבאו, האחראים על מערך הטילים. בתמונות אחרות שפורסמו בכלי תקשורת של המשטר הקומוניסטי נראה קים מתקבל על ידי קבוצת חיילים. קים, ששיבח את הצבא על כך ששרטט "תכנית ברורה ומממוקדת", אמר הלילה כי הוא ימתין לראות כיצד ארצות הברית תנהג בטרם יקבל החלטה אם לתקוף בסמוך לגואם.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
קים מתקבל על ידי עשרות חיילים במטה הפיקוד, הלילה/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017/רויטרס

המתיחות בחצי האי הקוריאני גברה בימים האחרונים, מאז החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות על פיונגינג. ארצות הברית וקוריאה הצפונית החליפו איומים זו על זו, והזהירו מפני מהלומה צבאית. אתמול אמר שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס כי הצבא יהיה מוכן ליירט טילים שישוגרו לעבר גואם, ואילו קים אמר כי על הצבא להיות מוכן תמיד לפעולה.

ב-2013, בזמן סבב מתיחות דומה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, איימה המדינה המבודדת לתקוף בסיסים אמריקניים באוקיינוס השקט, כולל בגואם ובהוואי. גם אז היא פרסמה תמונות של קים במהלך תדרוך צבאי, כשהוא חותם על צו המורה על כוננות תקיפה. עם זאת, קוריאה הצפונית מעולם לא מימשה את איומיה לפגוע בבסיסים אמריקניים באוקיינוס השקט או בשטחה של ארצות הברית.

עצרת בסיאול, קוריאה הדרומית, למען שלום עם הצפון, 15 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת למען השלום עם קוריאה הצפונית בסיאול, היום/רויטרס

בסיאול חוששים מכך שוושינגטון תנקוט צעדים חד-צדדים, והנשיא מון ג'ה-אין הבהיר היום כי לא תתנהל מלחמה בחצי האי הקוריאני ללא הסכמתה של ארצו והוסיף כי ממשלתו תעשה הכול כדי למנוע זאת. בנאום שנשא לציון 72 שנה לשחרור קוריאה מהכיבוש היפני, שהחל ב-1910, הפציר מון בפיונגיאנג לשבת סביב שולחן הדיונים והוסיף כי הסנקציות נגדה נועדו אך ורק כדי למשוך אותה לשיחות.

אתמול נועד מון עם רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל ג'וזף דאנפורד, ואמר כי אסור שתפרוץ מלחמה נוספת בקוריאה הצפונית. הגנרל האמריקני אמר מנגד כי הצבא מתכונן לאפשרות צבאית, למקרה שהסנקציות על קוריאה הצפונית ייכשלו בהשגת מטרתן.

משם, הוא המשיך לסין, שאותה מנסה ארצות הברית לרתום כדי לרסן את שכנתה מדרום, והיום נועד דאנפורד עם עמיתו המקומי. הוא הודה כי יש בין שתי המעצמות מחלוקות רבות, אך הוסיף: "אנחנו חולקים מחויבות להתגבר עליהן". הוא ומקבילו, פאנג פנגווי, לא ציינו במסיבת העיתונאים לכתבים סוגיות ספציפיות.

האזינו לאורן נהרי בריאיון לתכנית "איפה הכסף?" ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully