וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקלאץ' עם האקדח: ברק ממשיך ליהנות ממאבטח אישי בחו"ל

15.8.2017 / 16:24

ראש הממשלה לשעבר הסביר כי הוא נושא אקדח עקב הסרת אבטחתו, אך לוואלה! NEWS נודע כי אבטחתו ממשיכה בחו"ל - שם הוא שוהה למעלה מ-200 ימים בשנה בממוצע. ליוויו בארץ הופסק לפי הנהלים, אך בקשתו להסרת האבטחה מחוץ לישראל סורבה

צילום: מתוך התכנית "גב האומה" בערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק הסביר השבוע כי הוא נאלץ לשאת אקדח אישי לצורכי הגנה עצמית וכי הוא אינו מאובטח יותר על ידי היחידה לאבטחת אישים. למרות זאת, לוואלה! NEWS נודע כי בפועל ממשיכה האבטחה על ברק במשך מחצית מימות השנה ובעת שהותו בחו"ל, וכי גם הדירה שבה הוא נוהג לשהות בניו יורק מאובטחת באופן קבוע.

לפי נהלי אבטחת אישים בכירים לשעבר, שר ביטחון זכאי לאבטחת שב"כ במשך שלוש שנים בעת שהותו בארץ, אך הליווי האישי בחו"ל נמשך לתקופה של חמש שנים, כך שברק ילווה באבטחה צמודה עד 2018. הנהלים נקבעים על ידי ועדה מיוחדת בראשות יוסף צחנובר ומועברים לאישור ועדה בראשות השרים ישראל כץ ואיילת שקד.

עוד בוואלה! NEWS
השייח ראאד סלאח נעצר בחשד להסתה לטרור לאחר ששיבח מחבלים
"זה מטורף, דקה לפני שהגשר קרס על המשאית - צעדו עליו ילדים"
הבלוגרית האיראנית שנמלטה לישראל משתקעת בארץ - והחלה ללמוד עברית

אהוד ברק בראיון אולפן ליעקב אילון. ראובן קסטרו
ביקש להסיר את האבטחה בחו"ל אך סורב מנימוקים ביטחוניים. ברק/ראובן קסטרו

במקרה של שר ביטחון, כאמור, אחרי שלוש שנים הליווי הצמוד בישראל מוסר באופן אוטומטי, אלא אם נדרשת החלטה אחרת על סמך המלצת גופי הביטחון. לפני כמה חודשים אושרה המלצת הוועדה על הורדת הליווי הצמוד לברק לצד המשך אבטחתו בזמן שהוא שוהה בחו"ל.

לדברי גורם ביטחוני המעורה בנושא, ברק ביקש להסיר גם את האבטחה בחו"ל, אך שב"כ התנגד מנימוקים ביטחוניים. מנתונים שהוצגו בפני ועדת השרים עולה כי ברק בילה בשנים האחרונות בממוצע יותר מ-200 ימים בשנה בחו"ל, וכי גם הדירה שבה הוא שוהה בניו יורק מאובטחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אהוד ברק, 23 במרץ 2016. ראובן קסטרו
ברק/ראובן קסטרו

בתוך כך, ברק חשף כאמור בסוף השבוע כי הוא מחזיק בתיק קלאץ' צמוד שבו הוא נושא אקדח להגנה עצמית, הואיל והאבטחה האישית שלו הופסקה. בתכנית "גב האומה" בערוץ 10 אמר ברק כי "קודם הייתה אבטחה, הורידו לי שליש על התנהגות טובה ובגלל אילוצי משאבים, את המאבטח האחרון שנשאר העבירו ליאיר כדי להגן עליו מפני שכנות שיש להן גם כלבים וגם נטיות שמאלניות רדיקליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully