וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התאונה של מלכה – הרוכבים מסרבים לחבוש קסדה: "זה מגושם"

14.8.2017 / 16:50

התאונה הקשה שעברה אתמול הדוגמנית והמגישה העלתה לשיח הציבורי את נושא הבטיחות בכל הנוגע לכלי הרכב הממונעים שנראים ברחבי הארץ בשנים האחרונות. ואולם, הרוכבים נותרו אדישים: "אני לא צריכה שמשהו יפריע לי ברכיבה לעבודה"

עריכת וידאו: ניר חן

תאונת הקורקינט החשמלי של הדוגמנית והמגישה שלומית מלכה, שהתאוששה הבוקר, הציפה אתמול את נושא הבטיחות בדרכים של כלי הרכב הממונעים הקלים שנכנסו בשנים האחרונות לרחובות ברחבי הארץ – והחוק לגביהם עדיין נמצא עבור רבים בתחום האפור. יצאנו לבדוק הבוקר (שני) מי מהרוכבים עדיין מסרב לחבוש קסדה, חרף השיח הציבורי הביקורתי ביממה האחרונה.

"אני לא חובש קסדה מטעמי נוחות, אבל אני מסכים שאני מסכן את עצמי", אמר אלירן מלכה כשהוא בדרך ליום עבודה באחת מהשדרות המרכזיות בתל אביב. דנה לוי, שרוכבת גם היא בלי קסדה, סיפרה: "הקסדה הזאת גורמת לי להרגיש מגושמת בתנועה. אני גרה יחסית קרוב למקום העבודה שלי, ויודעת לרכוב מגיל צעיר. לא צריכה עוד משהו שיפריע בדרך לעבודה".

תאונת קורקינט של שלומית מלכה ברוטישילד, ת"א 13.8.17. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
שדרות רוטשילד בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

מנחם, עולה מצרפת שרוכב על אופניים חשמליים ללא קסדה, אמר בתגובה לשאלה על כך: "התאונה של מלכה התרחשה בעת רכיבה על קורקינט - זה כלי לא בטוח". לדבריו, "אני יודע לשמור על עצמי ויודע לרכוב מגיל צעיר, האופניים הרבה יותר בטוחים וקלים לתפעול מהקורקינט הממונע. הוא ממש חיה רעה".

מהבדיקה עלה כי הורים רבים מרכיבים את ילדים על אופניים חשמליים – ללא קסדות. "חבל שככה הורים משחקים בחיים של הילדים שלהם" אמר סיון פרסלר, שרוכב עם קסדה לראשו. "בשבילי האופניים החשמליים הם כלי רכב לכל דבר. עם רכישתם רכשתי את הקסדה, אפילו רכשתי ביטוח צד ג' כמו שמפעילים בעת נסיעה ברכב. בתחילת דרכי שכחתי לקחת קסדה וממש הרגשתי פחד. אני ממש רוכב אופנוע לכל דבר". הוא סיפר כי בעבר היה מעורב בתאונה בעיר, אך "הקסדה שמרה על הראש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שלומית מלכה 14.8.17. ראובן קסטרו
התאוששה הבוקר. מלכה/ראובן קסטרו

בדיקה של עמותת "אור ירוק" סקרה 127 יישובים בישראל ובמהלכה תצפתו פעילי העמותה על כ-4,000 רוכבים. מהבדיקה עלה כי רק 22% מקפידים לרכוב על הכלים הממונעים, כשהם חובשים קסדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully