וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנס גינה את הפיגוע בשרלוטסוויל: "אין מקום לניאו-נאצים בארה"ב"

14.8.2017 / 9:51

בעוד טראמפ שומר על דממה, סגנו הבהיר כי לממשל אין סובלנות כלפי קבוצות השוליים, שאחד מחבריהן דרס מפגינים שמחו נגד עצרת הימין הקיצוני בעיר. "אין לנו סובלנות לשנאה ואלימות"

צלמים זמניים מורשים

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס גינה הלילה (שני) בצורה תקיפה את ארגוני הימין הקיצוני, בהם ה-KKK ופעילים ניאו-נאצים, שהובילו את ההפגנה בשרלוטסוויל בסוף השבוע שבסיומה נדרסה למוות מפגינה שהשתייכה לקבוצה שבאה למחות נגד העצרת. עוד 19 איש נוספים נפצעו.

פנס, השוהה בקולומביה, השיב לשאלת עיתונאים ואמר כי "לקבוצות השוליים המסוכנות הללו אין מקום בחיים הציבוריים בארצות הברית". עוד הוסיף סגן הנשיא: "אין לנו סובלנות לשנאה ואלימות, אנשי עליונות לבנה, ניאו-נאצים או פעילי KKK. אנחנו מגנים זאת בצורה התקיפה ביותר".

זהו הגינוי התקיף והמשמעותי ביותר שנשמע עד כה מממשל טראמפ, לאחר שהנשיא בעצמו הסתפק בגינוי רפה במיוחד להפגנות הניאו נאציות שאירעו בווירג'יניה בשישי ושבת. במהלכן, צעדו הפעילים ברחבת הקמפוס המקומי עם לפידים וצעקו בין היתר "יהודים לא יחליפו אותנו" ו"דם ואדמה", סיסמה המזוהה עם הנאצים. בסיום האירועים, אמר טראמפ כי הוא מגנה את "האלימות והבורות מכל הצדדים".

סגן נשיא ארה"ב פנס נוחת בקולומביה, 14 באוגוסט 2017. רויטרס
הגינוי החריף ביותר של הממשל. סגן הנשיא פנס, עם נחיתתו בקולומביה/רויטרס

דבריו הובילו לביקורת חריפה מתוך המפלגה שלו. בכירי הרפובליקנים כמו פול ראיין, טד קרוז ומרקו רוביו אמרו כי יש לחקור את אירוע הדריסה במוצאי שבת כאקט של טרור, והסתייגו באופן עמוק מדרך ההתבטאות של הנשיא. "מאוד חשוב שהעם ישמע את הנשיא מתאר את האירועים בשרלוטסווויל כפי שהם: מתקפת טרור של אנשי עליונות לבנה", אמר בנחרצות הסנאטור רוביו.

אפילו בתו של הנשיא, איוונקה, צייצה בטוויטר: "אין מקום בחברה שלנו לאנשי עליונות לבנה או ניאו-נאצים". למרות זאת, הנשיא - שנודע בדרך כלל כאדם שלא מהסס להביע את דעתו בצורה תקיפה ואסרטיבית - נותר ב-24 השעות האחרונות בדממה בנוגע לאירועים האלימים בשרלוטסוויל.

הבחירה של טראמפ שלא לנקוב בשמם של הארגונים שלקחו חלק בהפגנות ולא לגנות באופן מפורש את אותם הפעילים לא נעלמה מעיניהם. באתר הניאו נאצי "דיילי סטורמר" חגגו את ההתעלמות של טראמפ מהסוגיה, וכתבו: "כשהוא התבקש לגנות, הוא פשוט יצא מהחדר. זה ממש ממש טוב. שאלוהים יברך אותו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מקום הדריסה בשרלוטסוויל, וירג'יניה היום 13 באוגוסט 2017. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
זרי זיכרון לנפגעים בפיגוע הדריסה בשרלוטסוויל/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

הלילה, נערכו בכמה מוקדים בארצות הברית עצרות לגינוי פעילי אנשי ה"עליונות הלבנה". כמה מאות מפגינים התאספו בשיקגו, מחוץ למגדלי טראמפ בעיר, ונשאו שלטים שבהם נכתב: "סבא שלי נלחם בנאצים כדי שאני לא אצטרך". בלוס אנג'לס נערכה עצרת מחאה בהשתתפות מאות מפגינים שהתאספו על מדרגות בניין העירייה.

מאות התאספו גם מחוץ לבניין העירייה בסינסנטי, אוהיו, לעצרת תחת הכותרת "עומדים בסולידריות עם שרלוטסוויל" וקראו קריאות כמו "לשנאה אין כאן מקום" ו"להילחם בגזענות". בלואיוויל, קנטאקי, נערכה עצרת זיכרון בכיכר ג'פרסון, במהלכה שרו המשתתפים שירים ומאוחר יותר צעדו במרכז העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully