וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים אוטיסטים נגד משרד החינוך: "מחסור במסגרות לשנה הבאה"

14.8.2017 / 0:47

שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, אגודת אלו"ט שלחה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לשר החינוך ולשר האוצר בשל מחסור במסגרת לימודיות לילדים עם אוטיזם. "מדובר בקטסטרופה עבור המשפחות", אמרו. משרד החינוך: "התקציב גדל משמעותית"

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
משרד החינוך נדרש לטפל במשבר/ראובן קסטרו

אגודת אלו"ט, הפועלת למען ילדים אוטיסטים, שלחה אתמול (ראשון) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לשר החינוך נפתלי בנט, ולשר האוצר משה כחלון, בעקבות מחסור הולך וגובר במסגרת לימודיות לילדים עם אוטיזם בישראל. הסיבה למחסור במסגרת לימודיות שלושה שבועות לפני תחילת הלימודים היא החלטת משרד החינוך לעצור את ועדות ההשמה והשילוב בשל חוסר תקציב ומסגרות חינוכיות מתאימות.

בשבוע שעבר העבירו אנשי האגודה מכתב דומה למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בשל פניות מצד עשרות הורים שחוששים כי לא תימצא מסגרת חינוכית מתאימה או שירותי שילוב במסגרות הרגילות בשנת הלימודים הקרובה. לטענת האגודה, פנייתם לאבואב לא נענתה, ובשל כך החליטו להחריף את מאבקם ולפנות לשרים לקראת נקיטת צעדים משפטיים.

במכתב, שכותרתו "פגיעה חמורה בזכויות תלמידים עם צרכים מיוחדים", כתב עו"ד אמיר ברק המייצג את עמותת אלו"ט, כי בידי העמותה מידע המצביע על כך שבפתיחת שנת הלימודים הקרובה, לעשרות משפחות לתלמידים עם אוטיזם לא תימצא מסגרת מתאימה - והדבר יפגע בזכותם הבסיסית לחינוך. הוא הוסיף כי לתלמידים שכן נמצאה מסגרת בעבורם, לא יינתנו השירותים המינימליים שיאפשרו את הצלחתם במסגרת החינוכית.

עוד בוואלה! NEWS:
"נתניהו מתיר את דם העיתונאים": ח"כים מזהירים מהסתה נגד התקשורת
נסראללה: סגירת מכל האמוניה - הוכחה שישראל מכבדת את כוחנו
בנט גינה את עצרת הימין הקיצוני בארה"ב: "להוקיע את האנטישמיות"

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
אלוט והורי הילדים מאיימים בנקיטת צעדים משפטיים/ראובן קסטרו

"אין צורך לומר כי עבור משפחות אלו מצב דברים זה הוא לא פחות מקטסטרופה", כתב עו"ד ברק. "הבעיה אינה נחלת תלמידים המאובחנים עם אוטיזם בלבד. התמונה המתגבשת היא שעשרות, ואולי מאות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, צפויים לעמוד בתחילת שנת הלימודים מול אותה שוקת שבורה של מניעת שירותי חינוך מיוחד".

באגודה הצביעו על "היערכות תקציבית לקויה לגידול במספר התלמידים הנזקקים לשירותי חינוך מיוחד". לדבריהם, ננקטה מדיניות הפעלת מסגרות ומתן שירותי חינוך המעוגנת בחלקה בהוראות חוזר המנכ"ל, שעומדת בסתירה גמורה ללשון חוק חינוך מיוחד, הפוגעת קשות, מדי שנה, בעשרות תלמידים. בנוסף לכך, נטען כי היעדר שיבוץ במסגרות המתאימות כפי שנקבע, היא אחת הסיבות למחסור במסגרת חינוך ייעודיות לתלמידים עם אוטיזם, כמו גם סירוב לקיים ועדות במועדים שרירותיים, וצפי לאי-הקצאה הולמת של שירותי שילוב וסייעות בתחילת שנת הלימודים הבאה.

באלו"ט מאשימים את מנכ"ל משרד החינוך אבואב והנחיותיו בחוזר המנכ"ל באפליה פסולה ואסורה, זאת משום שפער זמנים מינורי וחסר משמעוות במועד האבחון, מוביל לכך שתלמיד אחד יקבל את מלוא זכויותיו ומאחר יימנעו אלו במלואן. "מדיניות משרד החינוך מובילה לכך שתלמיד א' עשוי לקבל זכאות לחינוך מיוחד בזמן שתלמיד ב', שכל חטאו שאובחן שבוע ימים לאחר מכן, לא יקבל כל שירות שהוא זכאי לו משך שנה ויותר", נכתב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"נזק בלתי הפיך לילדים"

עו"ד ברק אף ציין את הנזק החמור שנגרם לתלמיד בעל צרכים מיוחדים שנמנעים ממנו שירותי חינוך מיוחד החיוניים להתפתחותו. "אין צורך להבהיר שהנזק שנגרם עלול להיות בלתי הפיך", כתב. "על כך יש להוסיף כי הכשל החמור של משרד החינוך גורם להורים חוסר ודאות ומצוקה בלתי נסבלים. יודגש כי ישנה חשיבות רבה לטיפול מוקדם ואינטנסיבי בילדים המאובחנים עם אוטיזם. מתן הטיפול בגיל צעיר הינו קריטי לצורך שיקומם, קידומם ושילובם של התלמידים בחברה, כעת כמו גם בחייהם הבוגרים".

"אנחנו דורשים להורות כי לכל התלמידים שזקוקים לחינוך מיוחד ואובחנו בחודשים האחרונים, או יאובחנו במהלך שנת הלימודים הקרובה, ייערכו דיונים בוועדות השמה וועדות שילוב שייקבעו את זכאותם לשירותים מכוח חוק חינוך מיוחד", אמרו אנשי האגודה והורי הילדים המאובחנים באוטיזם. "יש להקצות תוספת תקציבית שתאפשר פתיחה לאלתר של מסגרות, בהתאם לצורך הקיים לתלמידים שכבר נקבעה זכאותם, כמו גם לתלמידים שאובחנו בחודשים האחרונים, או יאובחנו במהלך שנת הלימודים הקרובה".

כמו כן, באגודה דרשו להורות על תיקון חוזר המנכ"ל כך שיבוטלו ההוראות המתנות את מתן הזכאות והשירותים, בכך שהאבחון והפניה יעשו חודשים טרם תחילת שנת הלימודים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך רואה ערך רב בשילוב תלמידי החינוך המיוחד במסגרות החינוך הרגיל, ולקראת שנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, הוסיף המשרד 120 מיליון שקל לטובת נושא זה. יובהר שתקציב זה גדל באופן משמעותי ביחס לתקציב שהוקדש לנושא בעבר. לגופו של עניין - בימים אלה בוחן המשרד דרכים שונות על מנת להיענות לצרכים נוספים, וכדי לאפשר שילוב מיטבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully