וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפגיעה בביטחון: צווי ריתוק לעובדים השובתים בכור בדימונה

13.8.2017 / 18:57

הממשלה אישרה את בקשת ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, ויישמה צעדים לשעת חירום בשל "סכנה לאינטרסים החיוניים של המדינה". העיצומים הוכרזו לפני כשלושה חודשים, והצווים יהיו תקפים ל-50 עובדים לכל היותר

הכור בדימונה – 2004. GettyImages
הכור בדימונה/GettyImages

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את בקשת ראש הוועדה לאנרגיה אטומית ליישם תקנות לשעת חירום, שיאפשרו הוצאת צווי ריתוק לעד 50 עובדים בכור בדימונה. אלו, לפי הממשלה, נוקטים "עיצומים המשבשים פעילות חיונית לאינטרסים של מדינת ישראל". העיצומים הוכרזו לפני כשלושה חודשים על ידי ארגון סגל המחקר הביטחוני.

עקב העיצומים שובשה העבודה השוטפת, נדחו יעדים ונפגעו פרויקטים חיוניים. ההחלטה להוצאת צווי ריתוק התקבלה מאחר שהעיצומים הגיעו לשלב שבו "יש סיכון מידי לאינטרסים חיוניים למדינה". הצווים יוצאו באופן מידתי ומצומצם לתקופה של שלושה חודשים בלבד, לעובדים ש"פעילותם נדרשת לצורך מניעת נזק ממשי וכבד לאינטרסים החיוניים של המדינה".

ראש הוועדה, זאב שניר, אמר בישיבת הממשלה כי עובדי המחקר הם מסורים ומקצועיים ופעילותם חיונית לוועדה ולמדינת ישראל. עם זאת, לדבריו, "ארגון סגל המחקר הביטחוני הציג תביעות כספיות שאין להן הצדקה ואין יכולת להיענות להן".

הוא הוסיף כי מגעים עם ארגון סגל המחקר מתנהלים באינטנסיביות בשיתוף עם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, אך עד כה ללא תוצאות ממשיות. גם הצעת המדינה ליישוב הסכסוך באמצעות מנגנון גישור או בוררות נדחתה על ידי הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully