וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזב את תומכיו: רוחאני מינה ממשלה חדשה - ללא נשים

10.8.2017 / 15:57

נשיא איראן הבטיח בקמפיין הבחירות שלו לדאוג לזכויות הנשים, אך הגיש לפרלמנט הרכב קבינט שכולל גברים לבד. על אף שמינה שתי נשים לסגניותיו, המחנה הרפורמיסטי מאוכזב

צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני מינה ממשלה כלל גברית, וספג ביקורת על כך מצד גורמים רפורמיסטיים שקיוו כי נציג המחנה ישלב גם נשים בקבינט החדש שלו. כדי להדוף חלק מהביקורת, הוא בחר ביום רביעי בשתי נשים לתפקיד סגן הנשיא, אך לא שינה את הרכב הממשלה שלו.

מסומה אבטקר, שעמדה בראש המחלקה לאיכות הסביבה בממשלו הראשון, מונה לסגנית הנשיא לענייני נשים ומשפחה, ואילו לייה ג'ונידי מונתה לסגנית הנשיא לעניינים משפטיים. שהינדוחט מולברדי מונתה ליועצת הנשיא לזכויות אזרחיות. עם זאת, לסגן הנשיא אין אחריות של ממש ומדובר בתפקיד סמלי בעיקר.

רוחאני ציין את החשיבות בזכויותיהן של נשים במהלך מסע הבחירות שלו, בטרם זכה בכהונה שנייה בחודש מאי. המינויים של שלוש הנשים לא צפויים לפייס את המחנה הרפורמיסטי, שתקף אותו ביום שלישי אחרי שלא כלל שום אישה בהרכב הממשלה שהעלה לאישור הפרלמנט. מינוי סגני נשיא לא דורש את אישור הפרלמנט.

"לא אשכח אך קראו לתמוך ברוחאני", כתב אחד ממבקרי מהלך הנשיא. "מה קרה לממשלה הרפורמיסטית הזו שעכשיו עלינו להתחנן לכך שתהיה אישה אחת לפחות בממשלה?". לקודמו של רוחאני בתפקיד, מחמוד אחמדינג'אד, הייתה שרה אחת בממשלה, חרף התנגדותם של כמה אנשי דת.

המנהיג העליון של איראן חמינאי מבריך את הנשיא רוחאני, 3 באוגוסט 2017. רויטרס
רוחאני מקבל את המנדט מחמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully