וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד במתקפה נגד ברק: "אם הרצוג לא היה שותק - ייתכן שהיה בכלא"

10.8.2017 / 13:50

המפלגה פרסמה הודעה בדמות כתב אישום השוטח את אי-הכשירויות לכאורה במסגרת תפקודו של ראש הממשלה לשעבר לפני כ-15 שנה. זאת, עקב חילופי הדברים הפומביים בינו לבין נתניהו אמש. "מצחיק שמי שנחקר בפרשת העמותות מדבר על שחיתות"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

מפלגת הליכוד יצאה היום (חמישי) במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ופרסמה הודעה בדמות כתב אישום השוטח את אי-הכשירויות לכאורה בתפקודו של ברק כראש ממשלה ושר לפני כ-15 שנה. זאת, לאחר חילופי הדברים הפומביים אתמול בין לבין בנימין נתניהו, שכינה אותו במהלך מפגן התמיכה שלו "איש ישן עם זקן חדש". ברק היה האדם היחיד שהוזכר בשמו בדבריו של נתניהו במהלך מפגן התמיכה.

"מצחיק שאהוד ברק, שנחקר באזהרה בפרשת העמותות שגייסו לטובתו מיליונים באופן לא חוקי, מדבר על שחיתות. אם הרצוג לא היה שותק בחקירתו, ייתכן שברק היה יושב בכלא", נמסר מהמפלגה היום.

אהוד ברק בארוע שבתרבות בהבימה 3 ביוני  2017. שיר אלבוך, מערכת וואלה! NEWS
ברק/מערכת וואלה! NEWS, שיר אלבוך

התגובה מתייחסת לפרשת עמותות ברק, שבה נחקר גם יו"ר האופוזיציה כיום יצחק הרצוג, שפיקח על העברת כספי קרנות מחו"ל לעמותות השונות ובחר לנצל את זכות השתיקה בחקירה. היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, הודיע לבסוף כי לא יוגשו כתבי אישום נגד ברק והרצוג.

"נזכיר כי בהקלטות שולה זקן מתועד אולמרט כאומר שברק 'לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. הוא לוקח מכל עיסקת נשק קופון. ...כולם מדברים על זה'", נמסר עוד בהודעת הליכוד. "נוסיף ונציין כי אלדד יניב, לשעבר ראש המטה של ברק, סיפר לעיתון הארץ על תרומה בגובה חצי מיליון דולר שהעביר איל ההון מרטין שלאף לאהוד ברק. הנושא מעולם לא נחקר. יניב, אגב, מעולם לא העז לגשת למשטרה ולמסור את כל הידוע לו על מעשי השחיתות בהם היה לכאורה שותף".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רוה"מ במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
נתניהו, אמש/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

עוד טענו בהודעת המפלגה לאי-כשירות במהלך רכש מטוסים מחברת לוקהיד מרטין במהלך כהונתו כשר ביטחון. "ראוי לבחון גם כיצד ברק, בתפקידו כשר הביטחון, קידם רכש מטוסים מחברת לוקהיד מרטין. אחת המעורבות בעסקה הייתה חברת פוליסי בבעלות בוריס קרסני. אלדד יניב העיד בעבר כי 'קרסני וברק היו קרובים במיוחד בתקופה שבה ברק רץ לראשות הממשלה וכן במשך כהונתו'. חרף החשדות, ברק חמק מחקירה גם בנושא זה".

לסיכום, נמסר: "מוטב שברק ימשיך במסעותיו בין מלונות פאר בעולם ולא יטיח האשמות שווא בראש הממשלה נתניהו, שתמיד פעל אך ורק לפי החוק ולטובת מדינת ישראל וביטחונה".

מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
תומכי נתניהו אמש/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

אתמול אמר ברק בתגובה לנאומו של נתניהו: "ביבי-ביטן כיכבו הערב במופע בכיינות פתטי. החברים מגלים אהדה מרגשת, אבל כשתפורסם עדותם של עדי המדינה ייגמר המשחק". ברק הוסיף כי "זו לא רדיפה ולא מחלוקת מדינית. מדובר בשחיתות אישית ומערכתית. מי באמת יאמין שהיועץ המשפטי לממשלה והמפכ"ל רודפים את ראש הממשלה? רבים מפקודיי וחבריי היו והינם ליכודניקים. הם אזרחים גאים וישרים ולוחמים אמיצים, לא בובות על חוט. הם לא יודעים את נפשם מצער ובושה, אבל לא יגבו עבריינות קשה בצמרת ולקיחת שלמונים".

"לאזרח הפשוט נתונה חזקת החפות, אבל ראש הממשלה איננו יכול להתחבא מאחוריה", אמר ברק. "עם הכוח שניתן לראש הממשלה נולדת אחריות יתרה. אחריות מיניסטריאלית וציבורית. בימים הקרובים עליו להתפטר, כפי שהתבטא כבר הנשיא לשעבר של העליון שמגר. ביבי עומד לסיים את דרכו, אם הוא יתעשת וייזום סיכום מכובד, ייזכרו לו גם הישגיו. אם ימשיך להתמהמה, הוא יתרסק אל התהום וחבל", הוסיף.

גליק: "זה היה מפגן תמיכה ספונטני וטבעי"

ח"כ יהודה גליק אמר באולפן וואלה! NEWS כי מפגן התמיכה אתמול שייך ל"מפלגה שמאוד אוהבת את המנהיג שלה ורואה את המנהיג שלה מוביל את המדינה בהצלחה כבירה בתחום המדיני, הביטחוני והכלכלי ומצד שני שומעת בכל יום שראש הממשלה הזה הוא אסון שצריך ללכת הבייתה". לדבריו, "הליכוד רצה אתמול להביע הרבה אמוד אהבה אמיתית, ספונטנית, טבעית כלפי המנהיג המאוד אהוב".

עוד אמר: "ראש הממשלה כרגע מתפקד בצורה מצוינת. הוא זוכה לתמיכה, לא הוגש נגדו כתב אישום אנחנו רחוקים מזה מרחק רב מאוד. בעת הזו יש אי הבנה, תפיסה בסיסית מוטעית והיא תפיסת האופוזיציה לפיה תפקידה להפיל את ראש הממשלה, וזה לא נכון. במדינה דמוקרטית תפקיד הממשלה לשלוט ותפקיד האופוזיציה להביע ביקורת. אתמול ראש הממשלה הקפיד הקפדה יתרה לא להגיד מילה על גורמי החוק, וכך צריך להיות. כולנו, ימין, שמאל, חילונים דתיים, צריכים לתת גיבוי לגורמי החוק. בשבועות האחרונים בכל שבוע הפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה, זה חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully