וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה זועמים על הביקורת עקב חקירות נתניהו: "מופרך מהיסוד"

10.8.2017 / 13:15

גורמים במשטרה התייחסו לטענות שהופנו כלפי הארגון, בין היתר בידי ברקת, רגב וביטן, וטענו כי "אין אג'נדה פוליטית חוץ מחקר האמת". לדבריהם, "אנו לא מושפעים ממפגן התמיכה ברה"מ. חקרנו את דרעי יום לפניה ואת כץ יום אחריה"

צילום: רויטרס וניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר ויאיר דניאל

גורם בכיר במשטרה טען היום (חמישי) כי המתקפה של בכירי הליכוד נגד הארגון היא דבר "מופרך מהיסוד". "להאשים אותנו כי אנחנו פועלים ממניעים פוליטיים זה מופרך לחלוטין. לשוטרים ולחוקרים אין אג'נדה פוליטית ואנחנו חייבים להגיע אך ורק לחקר האמת ולא להתערב בהליך השלטוני או הפוליטי". הדברים נאמרים ביחס להתקפות מצד בכירי הליכוד, ובהם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, השרה מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.

ברקת אמר אמש לוואלה! NEWS: "בלתי מתקבל על הדעת שכל חקירה של המשטרה והפרקליטות לא נגמרת ומופיעה מיד בתקשורת. ההדלפות מחקירות המשטרה זו מכת מדינה. אף אחד לא מעל החוק אבל לא יכול להיות שיוצאים דברים מחקירות המשטרה והרשיעו אותו ואת אשתו כאילו כבר פשע. אין לי אלא להסיק שזה נעשה בכוונה מסיימת ורק במקרים מסוימים זה מקשה על עבודת ראש הממשלה. הוא עושה עבודה טובה, מוביל את המדינה במים סוערים. יש לו תמיכה רחבה בעם ישראל, צריך לתת לו לנהל את המדינה. אני מרוצה מהעבודה שלו".

במשטרה אומרים כי כנס התמיכה בנתניהו לא השפיע על החוקרים ביאח"ה או ביאל"כ. "אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל וחוקרים את מה שצריך לחקור", אמר גורם במשטרה. גורם נוסף אמר: "יום לפני העצרת חקרנו באזהרה את שר הפנים אריה דרעי, ויום אחרי העצרת אנחנו חקרנו באזהרה את שר הרווחה חיים כץ. החוקרים פועלים רק על פי צורכי החקירה ולא לקולות הרקע שמעלים פוליטיקאים".

ניר ברקת במפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
ברקת במפגן התמיכה אמש/מערכת וואלה, ראובן קסטרו
מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
מפגן התמיכה, אמש/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

"שמענו היטב את נאום נתניהו. הוא הלך בין הטיפות, נזהר שלא לפגוע המשטרה ובשוטרים. הוא כיוון את חציו לתקשורת ולגורמים פוליטיים", אמר הגורם. "יחד עם זאת, היו אתמול גורמים פוליטיים מהליכוד, ובראשם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהשתלחו במשטרה על רקע החקירות ואנחנו דוחים מכל וכל את הטענות שעלו".

דוברת המשטרה, ניצב-משנה מרב לפידות, התייחסה גם היא לדבריו ואמרה: "אנחנו פועלים על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ובליווי הפרקליטות. המניעים שלנו הם רק הגעה לחקר האמת. אנחנו פועלים בצורה מקצועית כל העת על ידי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. אין פה כל מניע פוליטי".

מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

בימים שלפני האירוע, שבו נכחו כ-3,000 משתתפים, השקיעו ביטן ומקורבי נתניהו בליכוד מאמצים רבים בגיוס מספר גדול של משתתפים לאירוע כדי לוודא שיהיה מדובר במפגן תמיכה עוצמתי. הליכוד ארגן אוטובוסים שיסיעו חלק מהפעילים מרחבי הארץ לגני התערוכה, קבוצות הווטסאפ המפלגתיות ועמודי הפייסבוק של שרים וחברי כנסת התמלאו במסרים ופוסטים שמעודדים הגעה לכנס, ופעילים החלו לבחון את רשימות ההגעה של בכירי הליכוד כסוג של מבחן נאמנות לראש הממשלה.

מרבית השרים, אלה שנמצאים בארץ ולא מבלים בחופשת הקיץ בחו"ל, אישרו פומבית את הגעתם למען ייראו וייראו, בהם מירי רגב, צחי הנגבי, איוב קרא ואופיר אקוניס, וגם השר ישראל כץ - שנחשב לאחד מיריביו הפוליטיים של נתניהו במפלגה. הוא פרסם אתמול פוסט בפייסבוק, שבו הבהיר כי הוא מתכוון להגיע יחד עם נתניהו לגני התערוכה. לעומתו, השר לשעבר גדעון סער, שנחשב גם הוא למי ששואף להחליף את נתניהו בעתיד, לא ישתתף באירוע שכן הוא שוהה בחו"ל. גם השרים גלעד ארדן ויריב לוין, הנמצאים בחופשות מחוץ לישראל, וכן השר גילה גמליאל, שנמצאת בנסיעת עבודה, ייעדרו מהעצרת.

מדובר במפגן התמיכה השני שביטן מארגן עבור נתניהו בשבוע האחרון, אחרי שהוביל הפגנת מחאה מול המפגינים נגד השחיתות בפתח תקווה במוצאי שבת, כשהוא הולך ומצטייר כסנגור הנלהב והנאמן ביותר לנתניהו במפלגתו. להפגנה במוצאי שבת הגיעו כאלף פעילים, אך רק השר קרא התייצב מבין השרים. ביטן הביע את מורת רוחו מכך אחרי ההפגנה, ואמר שמי שלא יתמוך בנתניהו "נבוא איתו חשבון".

רוה"מ ורעייתו מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
רוה"מ ורעייתו מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017/מערכת וואלה, ראובן קסטרו
רוה"מ במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
רוה"מ במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017/מערכת וואלה, ראובן קסטרו
רוה"מ במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
רוה"מ במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully