וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בפסגת זאב: עונשו של המחבל בן ה-13 קוצר לתשע שנים וחצי

בית המשפט העליון הורה על קיצור עונשו של אחמד מנאסרה, היום בן 15, שהורשע בשני ניסיונות רצח עם תחילת גל הטרור בסוף שנת 2015. ונגזרו עליו תחילה 12 שנות מאסר. אז, ניסה להרוג את בן גילו בפסגת זאב. משפחות הפצועים זועמות: "השופטים נתנו רוח גבית לטרור"

עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט העליון הורה היום (חמישי) על קיצור עונשו של המחבל בן ה-15, אחמד מנאסרה, שביצע פיגוע דקירה בשכונת פסגת זאב בעיר באוקטובר 2015, בהיותו בן 13. בבית המשפט המחוזי בירושלים הוא הורשע אז בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. כעת, קוצר עונשו מ-12 שנות מאסר לתשע שנים וחצי.

בית המשפט העליון קבע כי אמנם מעשיו חמורים מאוד והעונש שנגזר עליו אינו חורג מרמת הענישה המקובלת בדרך כלל בעבירות דומות. ואולם, "אין להתעלם מגילו הצעיר ומתהליך השיקום שהוא שותף לו ולחוות הדעת שהוגשו בעניינו".

ההגנה טענה אז כי הנער לא ביצע את הדקירה בפועל, והשתתף בביצוע המעשה רק במטרה "להפחיד יהודים". "גרסת הנאשם הותירה עלינו רושם עגום ביותר", נכתב בהחלטת בית המשפט, שקבע כי גרסת ההגנה "לא אמינה". עוד צוין כי "הנאשם שמר על זכות השתיקה בחקירתו". בית המשפט פסק כי הנער ובן דודו, שהואשם גם הוא במעורבות בפיגוע הדקירה, "החליטו לקטול חיים".

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה בבית המשפט המחוזי בירושלים  30 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מנאסרה בבית המשפט המחוזי לפני כשנתיים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה בפסגת זאב, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
זירת הפיגוע, אוקטובר 2015/יותם רונן

מנאסרה, ששהה עד כה במעון נעול, הפך לאחד מסמליו של גל הטרור. זאת בשל גילו הצעיר, בשל פרסום חקירתו במשטרה ובשל הסערה הבינלאומית שהתעוררה עקב האשמות פלסטיניות שקריות שלפיהן ישראל הרגה אותו במהלך אשפוזו בבית החולים.

מכתב האישום בעניינו עולה כי ב-12 באוקטובר פגש הנער את בן דודו המתגורר בסמוך אליו במזרח ירושלים, "והשניים שוחחו על 'המצב' במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל חמאס". לאחר מכן נכנסו השניים לבתיהם, הצטיידו בסכינים, והלכו לעבר שכונת פסגת זאב. שם הם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי, יוסף טויטו בן ה-20, ועל פי כתב האישום, בן הדוד דקר אותו פעמיים במטרה לרצוח אותו.

"לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בילד בן 12 מתיישב על אופניו", נכתב בכתב האישום. "השניים התקרבו אליו, ובן הדוד דקר אותו ארבע פעמים במטרה לרצוח אותו. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חשו לעזרתו של הילד, והנאשם ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם".

אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בפסגת זאב, לפני שנתיים/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

יוסף חיים טויטו שנדקר בפיגוע, אמר בתגובה להחלטת העליון כי "השופטים נתנו רוח גבית לטרור. מתחילת הפרשה גילתה הפרקליטות אוזלת יד מדהימה כאשר לא ביקשה למצות עם המחבלים את העונש המקסימלי, אך יחד עם זאת הופתעתי לגלות ששופטי בית המשפט העליון החליטו להקל אף בעונש הקל הזה".

טויטו הוסיף כי "יש להצטער שהשופט דוד מינץ בחר להקל בעונש כי שהות בבית כלא עשויה להיות לה השלכות בלתי רצויות כלפיו - אני שואל מה עם ההשלכות הלא רצויות כלפיי? מה עם הטראומה שעברתי? מה עם הנזק שנגרם לי לכל החיים? ישראל הפכה להיות גן עדן למחבלים ושופטי בית המשפט לצערי לא מבינים שהקלה בעונש של מחבלים, זה פסק דין שנותן רוח גבית לטרור".

רותי, אמו של נאור בן עזרא בן ה-12 שנפצע באורח קשה בפיגוע, אמרה כי "זו החלטה מצערת. אני מצטערת שקיצרו וחבל שאי אפשר להאריך. היה צריך להאריך לו את העונש שישב בכלא עד שהיה בן 90, שלא יהיה לו כוח לעשות פיגועים. מצד שני רווח לנו שזה נגמר סוף סוף ושהוא בכל זאת יקבל איזה עונש. הגיע הזמן להתחיל להשתקם". היא סיפרה כי בנה שמע על ההחלטה. "נאור לא מבין למה קיצרו, הוא מרגיש שזה לא בסדר. הוא צריך לעכל את הידיעה".

(עדכון ראשון: 11:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully