וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט פתח בקמפיין בינלאומי: "צריך לעצור את איראן לפני שיהיה מאוחר"

10.8.2017 / 9:46

בסרטון שהפיץ באנגלית, יוצא יו"ר הבית היהודי נגד הסכם הפסקת האש בסוריה שעשוי להביא לרצף טריטוריאלי בין איראן ללבנון בגלל אזורי החיץ. "טהראן בונה מסדרון שיעי לחוף הים התיכון. זה חלום איראני", אמר

עריכה: שניר דבוש

בעוד המערכת המדינית והביטחונית עסוקה במאמץ אינטנסיבי מאחורי הקלעים להשפיע על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, החליט לפתוח בקמפיין הסברה בינלאומי ולהפיץ את הדרישה הישראלית לפינוי כוחות איראן וחיזבאללה מהאזור והחשש מהתעצמותה של איראן במסגרת ההסכם. אחרי שפרסם השבוע מאמר נרחב בוול סטריט ג'ורנל, בנט פרסם היום (חמישי) סרטון באנגלית, ובו הוא מתריע כי "צריך לעצור את איראן לפני שיהיה מאוחר מדי", ויוצא נגד הסכם הפסקת האש שבמסגרתו עשוי להיווצר רצף טריטוריאלי בין איראן ללבנון.

"איראן בונה מסדרון שיעי מטהראן לחוף הים התיכון. המסדרון הזה הוא חלום איראני", אומר בנט בסרטון, שיופץ בהמשך בקהילות יהודיות בארצות הברית בניסיון לגייס את דעת הקהל. "זה כביש מהיר להעברת נשק ולהפצת קיצוניות. זה יביא מטוסים איראניים לטווח מדהים מאירופה, וספינות וצוללות איראניות לים התיכון. בעוד אנחנו נלחמים בדעאש, הסכנה האמיתית גדלה".

בתחילת החודש שעבר הודיעו רוסיה וארצות הברית על הסכם הפסקת אש בדרום סוריה, שבמסגרתו יוקמו אזורי חיץ בגבול בין סוריה לירדן ובגבול בין סוריה לישראל. כמה ימים אחרי שהושלם ההסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישראל מתנגדת להסכם מכיוון שהוא מנציח את נוכחות איראן בסוריה, על רקע חשש גובר בירושלים מהתעצמות צבאית של איראן במרחב הסורי ובלבנון.

ב"הארץ" דווח אתמול כי לפני החתימה על ההסכם, בכירים ישראלים קיימו שורה של מפגשים חשאיים עם פקידים מממשל טראמפ ומהקרמלין ובהם הציגו את הסתייגויות ישראל, והתריעו כי ההסכם אינו מטפל כראוי בשאלת הוצאת הכוחות האיראניים מסוריה ודרשו לפנות את הכוחות האיראניים וכחות חיזבאללה מהאזור. בעוד פרטי ההסכם ממשיכים להיות נדונים בין הצדדים, גורמים מדיניים אמרו לוואלה! NEWS כי נמשכים המאמצים הדיפלומטיים להשפיע על תוכנו, וכי "מדובר בבעיה הדחופה ביותר על סדר היום האסטרטגי של ישראל".

מוקדם יותר השבוע בנט פרסם מאמר בוול סטריט ג'ורנל ובו הציג את עמדת ירושלים בנוגע להסכם והתריע כי מדינות המערב מקריבות את הביטחון העתידי שלהן עבור שקט זמני. "בעוד הם נלחמים בדעאש, שהוא בעיה טקטית, מאמציהם עלולים להוביל ליצירת אימפריה איראנית רדיקלית מטהראן ועד הים התיכון, שהיא איום אסטרטגי" כתב בנט.

"רכיב חשוב באסטרטגיה של טהרן הוא לשלוט במסדרון היבשתי בין איראן לים התיכון. תחת החסות של מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה, חיזבאללה עוזרים לבנות כביש מהיר זה. המהלך מסכן את כל העולם המערבי". לדברי בנט, ישראל מודאגת מהסכם הפסקת האש כי "הטעות שבזיהוי דאעש כאיום הגדול ביותר אפשר לאיראן לקדם את הכלים שלה ולשפר עמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully