וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים ברשות הפלסטינית: 5 עיתונאים המזוהים עם חמאס נכלאו

9.8.2017 / 10:47

מנגנוני הביטחון של הרשות עצרו את העיתונאים המועסקים בכלי תקשורת המזוהים עם חמאס והג'יהאד האסלאמי. מקור ביטחוני פלסטיני טען כי העיתונאים נעצרו בחשד למסירת מידע לגורמים עויינים

צילום: רויטרס

(בווידאו: פגישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן)

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פתחו אתמול (שלישי) בגל מעצרים חריג בהיקפו של עיתונאים פלסטינים ברחבי הגדה. על פי הדיווחים ברשות, הכוחות הפלסטינים עצרו חמישה עיתונאים מאזור שכם וחברון, ועיתונאי שישי זומן לחקירה. כל העיתונאים מועסקים בכלי תקשורת המזוהים עם ארגון חמאס והג'יהאד האסלאמי, ורובם ריצו בעבר עונשי מאסר בישראל וברשות לאחר שהואשמו בהסתה.

העצורים הם אחמד אל חלאייקה, מהכפר שיוח' שליד חברון, ממדוח חמאמרה, מהכפר חוסאן שבאזור בית לחם, טארק אבו זיד, תושב שכם, עאמר אבו ערפה, תושב חברון, וקותייבה קאסם מבית לחם. מקור ביטחוני פלסטיני אמר כי העיתונאים חשודים במסירת מידע לגורמים עויינים וכי הנושא בחקירה. המקור לא ציין אם התכוון לגורמים ישראלים או לגורמים בהנהגת ארגון חמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
בליווי עשרות תומכים: אזריה נכנס לכלא הצבאי לתחילת ריצוי עונשו
צרפת: שישה חיילים נפצעו באירוע דריסה בפרבר של פריז
אישה בת 40 נחנקה למוות במהלך ארוחה במסעדת בשרים ברמת גן

עימותים בין חמאס לפת"ח ברצועת עזה. רויטרס
מנגנוני הביטחון עצרו עיתונאים מגופים המזוהים עם חמאס/רויטרס

ביטאון חמאס, א-ריסאלה, מסר כי ארגון העיתונאים הפלסטינים גינה את המעצר. "מעצרם של חמישה עיתונאים והזמנת שישי לחקירה על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים מהווה התקפה מתוכננת נגד חופש העיתונות", ציינו בארגון. "התירוצים של מנגנוני הביטחון לסיבת המעצרים מכוערים עוד יותר מהמעצרים עצמם ומהווים פגיעה בכל העיתונאים ובעבודתם".

בימים האחרונים גוברת המתיחות בין חמאס לפתח על רקע כוונת האחרון לכנס את המועצה הלאומית של אש"ף ללא הסכמת חמאס. מנגד, בכירי חמאס זעמו ואמרו כי כינוס של המועצה הלאומית של אש"ף ללא נציגות מטעמם תהווה הפרה גסה של הסכמים בין שתי התנועות מ-2011.

"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר בלבנון, 24 בפברואר 2017. AP
המתיחות בין פתח לחמאס גוברת. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

בשבוע שעבר דיווח העיתון אל-חיאת כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הציע בחודש האחרון מתווה לסיום הפילוג הפלסטיני ולאיחוד בין הרשות בגדה לחמאס בעזה. לפי הדיווח, יו"ר הרשות אבו מאזן וחמאס הסכימו להצעה, אולם היוזמה ירדה מהפרק, לאחר שאבו מאזן הציג מתווה חלופי מטעמו.

המתווה שהציע א-סיסי לאבו מאזן כלל שישה סעיפים ללא הסתייגויות. שני הסעיפים הראשונים – יתממשו במקביל: חמאס יפרק את הוועדה המנהלת ברצועה ואבו מאזן יבטל את כל צעדי הענישה שנקטה הרשות נגד עזה. הסעיף השלישי מאפשר ל"ממשלת הסכמה" לנהל בחופשיות את רצועת עזה, ואילו הרביעי דן בפתרון לסוגיית פקידי חמאס וקליטתם במנגנונים הממשלתיים ברשות. שני הסעיפים האחרונים נוגעים לאיחוד עצמו: הכנות לבחירות פלסטיניות כלליות , וקריאה מצרית לכל הפלגים הפלסטינים לנהל שיחות כוללות בדרכים לסיום הפילוג באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully