וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים עובדיה וכדורי: אסור להתגייס לנח"ל החרדי

24.11.2000 / 7:36

"זעקות שבר של הורים ומורים נשמעים על בני ציון יקרים שהגיעו לידי חילול שבת ועבירות חמורות וביזוי כל קודש ויפלו בקרב מחנותם", נאמר בגילוי דעת שפרסמו; קוראים לתלמידי הישיבות להשתמט מצה"ל ולא להתגייס אליו

בצל מהומות החודשיים האחרונים בשטחים ובארץ, פירסמו לאחרונה הרבנים החשובים של ש"ס, ובראשם ברב עובדיה יוסף והרב כדורי, גילוי דעת האוסר על התגייסות לנח"ל החרדי.

"הארץ" מפרסם כי מכתבים שנתלו על לוחות המודעות ואף פורסמו בעיתון של המפלגה, "יום ליום", קראו לתלמידי הישיבות להמנע בכל מקרה מגיוס לצבא, בשל "זעקות שבר של הורים ומורים נשמעים על בני ציון יקרים שהגיעו לידי חילול שבת ועבירות חמורות וביזוי כל קודש ויפלו בקרב מחנותם, מחנות הצבא, שם שוררת אווירת פריקת עול בהתפרקות נוראה".

הנח"ל החרדי הוקם בראשית השנה והוא מיועד בעיקר לתלמידים שנשרו מישיבות. עד כה התגייסו אליו 150 חיילים ובחודש הבא צפויים להתצטרף אליו 80 מתגייסים נוספים. בפלוגות הנח"ל החרדי לא משרתות חיילות וחייליו אוכלים אוכל כשר למהדרין. למרות זאת, קובעים הרבנים, כי אותם תלמידים הנושרים מהישיבות, מוטב שישתמטו מהצבא מאשר שיתגייסו אליו.

רבנים רבים מהפלגים החרדים - אשכנזים הביעו התנגדות נחרצת לרעיון הנח"ל החרדי, אולם גילוי הדעת הזה בקרב החרדים הספרדים מהווה חידוש מפתיע.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully