וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן שחרר 235 בני ערובה מכפר שכבש במתקפה יחד עם דאעש

הרשויות במחוז סאר א-פול בצפון אפגניסטן מעריכות כי ישנם שבויים נוספים בידי הארגון. כוחות הביטחון נערכים למבצע לשחרור הכפר מירזוולנג מידי טליבאן שהכחיש כי פעל יחד עם "המדינה האסלאמית"

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

(מתוך כתבת CNN: רוסיה מספקת נשק ללוחמי טליבאן באפגניסטן)

ארגון טליבאן שחרר היום (שלישי) 235 בני ערובה שהוחזקו באזור הכפר מירזוולנג במחוז סאר א-פול שבצפון אפגניסטן. זאת, יממה לאחר שהסתיימה מתקפה משולבת של טליבאן ושל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור, שערכה כ-48 שעות וגבתה את חייהם של כ-50 בני אדם, בהם נשים וילדים. גורמים ברשויות המחוז ששוחחו עם סוכנות הידיעות הצרפתית הביעו חשש מהאפשרות שישנם בני ערובה נוספים המוחזקים בידי הארגון באזור.

גורם ברשויות הביטחון במדינה העריך כי ישנם כמאה בני אדם נוספים המוחזקים בתחום הכפר, שנכבש בידי טליבאן. דוברו של מושל המחוז זביהולה אמני מסר כי בין בני הערובה ששוחררו היו ילדים ונשים והוסיף כי השחרור התאפשר בזכות תיווכם של גורמי רשויות מקומיים וראשי כפרים.

לוחמי טליבאן באפגניסטן עם נשק רוסי. CNN, מערכת וואלה! NEWS
הארגון אישר שכבש את הכפר, אך הכחיש שנהרגו אזרחים. לוחמי טליבאן באפגניסטן/מערכת וואלה! NEWS, CNN

מושל המחוז מוחמד זאהר וודט אמר בריאיון לתחנת טלוויזיה מקומית כי "על אף מאמציהם של ראשי הכפרים גופותיהם של ההרוגים בטבח בכפר לא הושבו". הוא הוסיף כי בני הערובה ששוחררו היו בהלם, לא יכלו לדבר ולא יכלו למסור מידע על אחרים שעדיין נמצאים בשבי טליבאן. מרבית ההרוגים בלחימה באזור הכפר שהסתיימה אתמול היו שיעים, שבעיני טליבאן ודאעש נחשבים לכופרים.

דובר המחוז מסר אתמול כי חלק מההרוגים הוצאו להורג בעריפת ראש. לדבריו אנשי שני הארגונים הסוניים לחמו תחת מפקד מקומי של טליבאן, שנשבע אמונים לדאעש. דובר טליבאן אישר אתמול כי הארגון כבש את הכפר. הדובר הכחיש כי נהרגו במקום אזרחים וכי המתקפה נערכה בשיתוף עם דאעש.

דובר משרד ההגנה: "הטרוריסטים יישלמו על פשעיהם"

דובר משרד ההגנה באפגניסטן דוולט וזירי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 34 אזרחים נהרגו במתקפה אתמול. בטרם שוחררו בני הערובה העריך דובר המחוז אמני כי 150 משפחות מוחזקות בשבי בכפר. כוחות טליבאן ודאעש מנהלים קרבות באזור בשנתיים האחרונות ביניהם וכן מול כוחות הביטחון. גורם ביטחוני במדינה אמר כי בעבר היו שיתופי פעולה בין הארגונים נגד כוחות הצבא בכמה אזורים.

דובר משרד ההגנה וזירי הוסיף כי כוחות מיוחדים נמצאים באזור הכפר וכי מתקפות אוויריות בוצעו לקראת כיבושו מחדש. לדבריו, מבצע לשחרור האזור שנכבש ייצא לפועל בהקדם. "הטרוריסטים יישלמו על פשעיהם", הוסיף. דובר הממשלה סדיק סדיקי אמר כי הנשיא אשרף גאני הורה לעשות הכל כדי להבטיח את שלומם של תושבי המחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully