וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דחה את הצעת ברק לממשלת חירום

24.11.2000 / 7:16

ברק שב והציע הקמת ממשלת חירום לתקופה מוגבלת, אולם שרון דבק בתנאים שהציב: נסיגה מקמפ דיוויד וקביעת מועד לבחירות; גורמים בישראל אחת: ברק עשוי להסכים לבחירות מוקדמות, לא לפני נובמבר 2001; בנאום מוקדם יותר הקשיח ברק את עמדותיו כלפי ערפאת כאיתות לשרון

ראש הממשלה, אהוד ברק, ויו"ר הליכוד, אריאל שרון, נפגשו אמש סמוך חצות בעניין הקמת ממשלת החירום. ברק חזר על הצעתו להקמת ממשלת חירום לתקופה מוגבלת של מספר חודשים בלבד, אולם שרון דבק בתנאים שהציב להקמת ממשלה כזו: נסיגה מהבנות קמפ דיוויד, וקביעת מועד מוסכם לבחירות.

ברק דחה את הצעתו של שרון, בטענה כי אם יקבע מועד לבחירות, תהפוך כל ישיבת ממשלה לאסיפת בחירות. גורמים בישראל אחת אמרו ל"הארץ" כי ברק עשוי להסכים לבחירות מוקדמות, אך לא לפני נובמבר 2001, עד אז יגיע שרון למסקנה כי השותפות הצליחה, ואין טעם לבחירות כאלה. בפגישה הביע ברק נכונות לבחון בקבינט את הבנות קמפ דיוויד.

הפגישה התקיימה בלשכת ברק, במשרד הביטחון בתל אביב, בתיווכו של יו"ר ש"ס, אלי ישי. ישי, וראש שינוי, ח"כ טומי לפיד, המשיכו אתמול במאמציהם להקמת ממשלת חירום.

בתום הפגישה הטילו הצדדים האשמות הדדיות בנוגע לסיבת כישלון השיחות. אנשי ברק האשימו את שרון כי הגיע לפגישה במטרה שלא להסכים להצעה, בעוד שרון טען כי ברק ממשיך במדיניות שאינה מקובלת על הליכוד.

בשעות הערב נפגשו ברק ושרון בכינוס של המרכז הישראלי לניהול, במלון דן פנורמה בתל אביב. בנאומו בכינוס קרא ברק למנהיגי המפלגות, ובראשם לשרון, להצטרף לממשלת חירום. בנאומו הביע ברק קו נוקשה כלפי יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, כאיתות פוליטי לשרון, ואמר כי רק לאחר הפסקה מוחלטת של האלימות, תבחן ישראל דרכים לחידוש המו"מ.

במערכת הפוליטית קריאות בעד ונגד

נשיא המדינה, משה קצב, שב וקרא אתמול להקמת ממשלת אחדות, ובתום פגישה עם יהודים מארה"ב, אמר: "בשעה הזאת צריכה כל המנהיגות הישראלית להתלכד, ולהיות בתוך הממשלה כדי לראות איך מתמודדים עם המצב הקשה".

גורמים בקואליציה המשיכו להביע אתמול הסתייגויות מרעיון הקמת ממשלת החירום. שר המשפטים, יוסי ביילין, המשיך לדבוק אתמול בעמדתו, לפיה יתפטר מהממשלה, אם תינתן לגורם כלשהו הזכות להטיל וטו בנושא המדיני. יו"ר מפלגת המרכז, השר אמנון ליפקין שחק, אמר כי יתנגד להקמת ממשלת חירום, אם זו תיסוג מהבנות קמפ דיוויד.

הליכוד מתכוון להביא ביום שלישי הקרוב לאישור הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות. אתמול עתר הליכוד לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת, אברהם בורג, שהחליט לקבוע רוב של 61 חברי כנסת לאישור החוק בשלוש הקריאות, ולא רק בשלישית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully