וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מאמינים שמצאו את יומנו של ג'ק המרטש וחשפו את זהותו

9.8.2017 / 0:10

כמעט 130 שנים אחרי, חוקרים מאמינים כי חשפו את זהותו של ג'ק המרטש, הרוצח הסדרתי שהטיל אימה על לונדון. הרוצח לכאורה התוודה על מעשיו ביומן שנמצא מתחת לרצפת חדר השינה בביתו בליברפול

מערכת וואלה!

בסרטון - עוד תיאוריה על זהותו של ג'ק המרטש

זהותו של ג'ק המרטש העסיקה רבים מזה כמעט 130 שנה, עם אינספור תיאוריות המנסות לנחש מיהו הרוצח הסדרתי שרצח באכזריות לפחות חמש נשים וביתר את גופותיהן בסתיו 1888. מוקדם יותר השנה טענה הסופרת האמריקאית פטרישיה קורנוול שהרוצח שהטיל אימה על רחובות לונדון הוא האומן המוערך והמשפיע וולטר סיקרט ולפני 3 שנים נטען כי הרוצח הוא בכלל אהרון קוסמינסקי, יהודי פולני שהיגר לבריטניה. טענות אלו התמוגגו להן כי לא היו מוצקות מספיק כדי להצליח להרגיע את הספקנים. האם הממצא הבא יצליח לעשות את הבלתי אפשרי ולשים סוף לתעלומה?

יומן שנמצא מתחת לרצפת חדר השינה של סוחר כותנה מליברפול מציג לכאורה הודאה במעשי הרצח של ג'ק. ג'יימס מייבריק הוא החשוד המרכזי הפעם, איש עסקים ויקטוריאני שכתב את היומן והסתיר אותו לכאורה מתחת למרצפות חדרו. ביומן, שנמצא כבר לפני 25 שנה, נכתב כך: "אני מוסר את שמי כדי שכולם ידעו עליי. כך מספרת ההיסטוריה, מה אהבה יכולה לעשות לג'נטלמן מלידה. שלך, ג'ק המרטש".

האם ג'יימס מייבריק הוא ג'ק המרטש?. Mercury Press Agency, צילום מסך
ג’יימס מייבריק הוא ג'ק המרטש?/צילום מסך, Mercury Press Agency

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

סיפור בדקה: האם נחשפה זהותו האמיתית של "ג'ק המרטש"?

לכתבה המלאה

מבקרים פקפקו באמינותו של היומן, אולם רוברט סמית, מחבר הספר החדש "25 שנים של היומן של ג'ק המרטש: העובדות הנכונות", חקר את הגילוי ומאמין בלב שלם שהיומן אותנטי. הוא סיפר השבוע לדיילי טלגרף: "העדויות החדשות והבלתי ניתנות לערעור מצביעות שב-9 במרץ 1992 היומן נמצא מתחת לרצפת חדר השינה שהיה של ג'יימס מייבריק ב-1889 והוצע מאוחר יותר באותו יום לסוכן ספרותי מלונדון שדחה כל אפשרות שמפקפקת באמינותו. מכאן נובע שג'יימס מייבריק הוא ככל הנראה מי שכתב את היומן. האם הוא ג'ק המרטש? אין ספק שהוא צריך להיות החשוד המרכזי".

יומנו של ג'ק המרטש. Mercury Press Agency, צילום מסך
היומן בו התוודה מייבריק על זהותו/צילום מסך, Mercury Press Agency

היסטוריון אחר, הסופר ברוס רובינסון, טען לאחרונה שדווקא אחיו של מייבריק, מייקל, הוא ג'ק המרטש. הוא טען ששני האחים לקחו חלק בארגון הסתרים האחוותי הבינלאומי "הבונים החופשיים" שגם דאג להגן על מייקל מפני העמדתו לדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully