וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צלב הקרס חוזר": החברה שמנסה לתת לסמל המצמרר משמעות חיובית

חברה האירופית הדפיסה את הסמל על חולצותיה, על רקע צבעי הקשת ולצד כיתובים כמו "אהבה" ו"שלום". לטענתה, הגיע הזמן להיפטר מהמשמעויות שהוצמדו לסמל ההודי במאה ה-20 על ידי הנאצים. "אנו גאים להציג את צלב הקרס החדש"

חברת אופנה אירופאית בשם KA Design מנסה לאחרונה להחזיר לשימוש את סמל צלב הקרס הטעון ולהפוך אותו לסמל חיובי ואופנתי. הסמל השנוי במחלוקת, שנקשר באידיאולוגיה הנאצית מאז עליית המפלגה הנאצית לשלטון בגרמניה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ייצג בעבר משמעויות חיוביות ורוחניות, בעיקר במזרח אסיה. החברה הדפיסה צלבי קרס על חולצות מתוצרתה, שתמונותיהן הפכו ויראליות תוך זמן קצר. לדברי החברה, המטרה היא להשיב את הסימן בן ה-5,000 למשמעויותיו המקוריות והחיוביות ולנתק את הקשר האסוציאטיבי בינו ובין מלחמת העולם השנייה והשואה.

בסרטון שפרסמה החברה בעמוד הפייסבוק שלה היא מסבירה: "זהו צלב קרס. הוא בן 5,000 שנה. הוא סמל לשלום, לאהבה, למזל, לאינסוף, לחיים". לדבריהם, הנאצים הפכו את הסימן האופטימי והחיובי לסמל לרוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך עמוד הפייסבוק של החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הם לקחו את צלב הקרס, סובבו אותו ב-45 מעלות והפכו אותו לשנאה, לפחד, למלחמה, לגזענות, לכוח. הם הדביקו סטיגמה על צלב הקרס, לנצח. הם ניצחו, הם הגבילו את החירות שלנו, או שאולי לא? צלב הקרס חוזר, יחד עם שלום, עם אהבה, עם כבוד, עם חירות. אנו גאים להציג את צלב הקרס החדש". בסרטון מופיעים דגמי החולצות החדשים, שעליהם מודפסות המילים "שלום", "אהבה" ו"זן" לצד הסמל המצמרר, על רקע צבעי הקשת.

למרות קישורו האוטומטי עם האידיאולוגיה הרצחנית, צלב הקרס נמצא בשימוש כבר אלפי שנים,ובמשך מאות שנים היה ידוע בהודו כסימן למזל. בגרמניה אסור הסמל עד היום לשימוש ולהצגה פרט לשימושים מחקריים ולימודיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully