וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים איראנים עשו סלפי עם מוגריני - וגרמו לסערה: "כניעה למערב"

שר החוץ של האיחוד השתתפה בטקס ההשבעה של הנשיא רוחאני, אך מי שגנבו את ההצגה היו מחוקקים רפורמים שמיהרו להצטלם עם הדילפומטית הבכירה - וזכו לביקורת. "סלפי הבושה", כינתה זאת סוכנות ידיעות שמרנית

צילום: רויטרס

חברי פרלמנט באיראן ספגו ביקורת נוקבת בשל התנהגותם "הלא ראויה", אחרי שהצלטמו עם שרתהחוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, שנכחה בטקס השבעתו של הנשיא חסן רוחאני לכהונה שנייה. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו המחוקקים, חלקם בחליפות וחלקם בלבוש מסורתי של אנשי דת שיעים, בסמוך למוגריני, שנראתה נרתעת מהקהל שהתאסף סביבה בתום הטקס אתמול (שבת).

התנהגותם של המחוקקים הרפומריסטים גררה ביקורת מצד חברי פרלמנט אחרים ומצד גולשים, שראו בכך התרפסות בפני המערב. מוגריני השתתפה במגעים בין איראן למעצמות, שהובילו לחתימה על הסכם הגרעין לפני שנתיים.

סוכנות הידיעות השמרנית פארס תיארה את מעשיהם "מוזרים", ולצד התמונות נכתב ההאשטג "סלפי_הבושה". חבר הפרלמנט עלי רזא סלימי אמר כי זו "כניעה עצמית למערב" ואמר כי ייתכן שיתפתח בדיקה סביב התנהגותם. אחרים לעגו למחוקקים, ובטוויטר פורסמה תמונה שלהם לצד שבעת הגמדים מהסרט המצויר "שלגיה", שהתאספו סביב מיטתה.

מוגריני פרסמה הודעת סיכום לביקורה באיראן, שמטרתו היה לחזק גם את הסכם הגרעין, אך לא התייחסה לתמונות. רוחאני סופג מאז החתימה על ההסכם ביקורת מצד גורמנים שמרניים על כך שעשה ויתורים רבים מדי וכן שהמערב לא עומד בהתחייבויותיו, אך הוא ניצח ברוב מוחץ בבחירות על כהונתו השנייה בחודש מאי.

פדריקה מוגריני בפרלמנט באיראן, אוגוסט 2017. רויטרס
מוגריני מוקפת במחוקקים, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully