וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזריה ביקש מבית הדין לדחות את כניסתו לכלא - עד החלטת הרמטכ"ל

6.8.2017 / 13:54

לאחר שביקש מהרמטכ"ל להמתיק את עונשו ולהמיר את 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו בעבודות שירות, ביקש החייל המשוחרר שאמור להיכנס לכלא ביום רביעי לדחות את כניסתו ולחכות להחלטת איזנקוט. "אם תיענה הבקשה, לא יצטרך לשבת בבית סוהר"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, בצלם, עריכה: יוסי אלטר

אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, הגיש היום (ראשון) בקשת דחייה לתחילת מאסרו מבית הדין, ובה ביקש לדחות את כניסתו לכלא עד החלטת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, על המתקת עונשו. "במסגרת הבקשה לרמטכ"ל, מתבקשת המרת עונש המאסר שנגזר עליו, בעונש מאסר שאורכו כאורך עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. היה והבקשה תיענה, כי אז, לא יאלץ המבקש כלל לשהות בבית הסוהר", נכתב.

לפי הבקשה, מאחר שאזריה הודיע כי אינו מתכוון לערער לבית המשפט העליון, אין צורך לחכות שפסק הדין יהיה חלוט וניתן לדון בבקשתה כבר עכשיו, ולא בעוד כחודש וחצי. ערעוריו של אזריה על הרשעתו וגזר דינו - 18 חודשי מאסר - נדחו בשבוע שעבר. בסוף השבוע, ביקש מהרמטכ"ל להמתיק את עונשו ולהמירו בעבודות שירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי יצא אזריה בעצמו בהצהרה ראשונה לתקשורת ואמר כי הוא "נכנס לכלא בראש מורם" וכי הוא אוהב את הצבא והמדינה. "אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי, אבל עברנו מסכת ייסורים של כמעט שנה וחצי שעלתה להוריי בבריאותם ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר", אמר. "לכן, אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי ולא אפנה לבית המשפט העליון. מוקדם יותר היום פניתי לרמטכ"ל בבקשה שימתיק את עונשי. אני מקווה שייענה בחיוב".

בהמשך, הודה לתומכיו: "אני מרגיש צורך עז להודות לכם. עמדתם לצדי ולצד משפחתי, סייעתם כלכלית להגנתי וקיבלתי מכם תמיכה ואהבה אינסופיים. זה לא מובן מאליו. עם ישראל, תודה, אני אוהב אתכם". לאחר מכן, ביקש "להעביר מסר לבני הנוער", ודרש שהמקרה שלו לא יפגע במוטיבציה לגיוס. "אני מבקש להעביר מסר לבני הנוער: יש לנו ארץ אחת, בואו נשמור עליה. אני לא רוצה לחשוב על האפשרות שהמוטיבציה שלכם נפגעה בגלל המקרה שלי. לכו לקרבי, תתנדבו, למען העם והארץ.

"אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחשות סכנה מידית בזירת הפיגוע, אבל בית הדין אמר את דברו. חשוב לי להדגיש, גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שאין על המחבל מטען, לא הייתי יורה. חיי הלוחמים עמדו לנגד עיניי", הוסיף. "אני נכנס לכלא בראש מורם, אוהב את הארץ, אוהב את הצבא ומודה לכם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גזר דין לאלאור אזריה 30.7.17. ראובן קסטרו
אזריה/ראובן קסטרו

בבקשתו של אזריה לרמטכ"ל, הבהיר: "לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו". עוד כתב: "אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עליי לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי ואת חיי משפחתי במטרה לאחות את השברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully