וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת שרי הליכוד הראשונה מחתימת הרו: "תודה למי שהתראיינו"

6.8.2017 / 13:22

ראש הממשלה נועד עם שרי המפלגה ועקץ אותם על כך שמעטים מהם התראיינו בנושא החקירות שלו. ביטן: "זה גועל נופש, איזה מן דבר זה שלא יוצאים להגנתו?". רגב: "אנחנו מאחוריך"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אריאל תמרין

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש הבוקר (ראשון) את שרי הליכוד לראשונה מאז שנחתם הסכם עד המדינה. במהלך הישיבה, הודה לשרים שהתראיינו בשבועות האחרונים בעניין שתי החקירות שהוא עומד במרכזן, והדגיש בעקיצה: "לאלה שהתראיינו". עד כה, מרבית שרי הליכוד הבכירים העדיפו לשמור על שתיקה ולא להתבטא בנושא חקירות נתניהו. רק השרים איוב קרא, מירי רגב וצחי הנגבי הסכימו להתראיין להגנתו של ראש הממשלה.

לפני ישיבת השרים, התלונן יו"ר הקואליציה דוד ביטן על מי שלא יוצאים להגנתו של ראש הממשלה. "זה גועל נפש מה שעושים השרים. איזה מן דבר זה שהם לא יוצאים להגן? הם לא מבינים שאם ראש הממשלה לא יהיה, אף אחד לא יהיה? כל אחד דואג לעצמו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
נתניהו/רויטרס, רויטרס

בפתח ישיבת הממשלה, אמרה שרת התרבות מירי רגב היא היא "ממש לא מודאגת" ובתגובה לדבריו של נתניהו אמרה: "אנחנו מאחוריך". "ראש הממשלה לא מודאג. סיימנו עכשיו ישיבת שרים. ראש הממשלה נראה נינוח ובטוח בעצמו, אין כלום כי לא היה כלום. אני סומכת ב-100% על ראש הממשלה. צריך להפסיק עם הלינץ' הזה של האופוזיציה וחלקים מהתקשורת. צריך להזכיר לשמאל הקיצוני שאי אפשר להחזיר בכוח. הציבור אמר את דברו ב-30 מנדטים לליכוד".

בסוף השבוע קיים נתניהו התייעצויות אינטנסיביות עם הכוורת המצומצמת של יועציו. חלק משרי הליכוד אינם בארץ ושוהים בחופשות פרטיות במסגרת הפגרה, ובהם השר גלעד ארדן והשר יריב לוין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וכץ/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

הבוקר גיבה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ את נתניהו, לאחר סוף שבוע שבמהלכו נחתם הסכם עד מדינה עם איש סודו, ראש הסגל שלו לשעבר ארי הרו. "יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט שאותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת, הפגנות אופוזיציה או הליכי חקירה חלקיים", אמר.

"יש לי אמון בראש הממשלה ואני מאחל לו שחשכת העננים המרחפת מעליו תוסר בהקדם", הוסיף השר. "אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה במקצועיות ובאחריות הנדרשת, כדי לאפשר למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד כראוי עם האתגרים המורכבים בפניהם היא ניצבת".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה היום כי "שלטון החוק פירושו לאפשר לרשויות לחקור ללא שיבוש. הרעש והצלצולים לצד ההדלפות המגמתיות מונעות מהציבור לקבל תמונת אמת. הרצון להדיח ראש ממשלה בכל מחיר, הוא פגיע בדמוקרטיה. נדרשת הפסקת אש מהמנסים להעמיד את נתניהו במטווח. לגיטימי לבקר שלטון, לא לגיטימי לכפות על רשויות חקירה תוצאה מוכתבת".

אמש, ארגן ביטן הפגנת תמיכה בנתניהו מול ההפגנה הקבועה במוצאי שבת מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שקוראת לו להכריע בסוגיית הגשת כתב האישום. כאלף איש הגיעו למפגן התמיכה של ביטן מול כ-2,000 בהפגנת מוצאי שבת הקבוע. בהפגנת התמיכה, התייצב רק השר איוב קרא. בסוף השבוע ביטן והח"כים הנוספים שנחשבים לנאמני נתניהו, כמו נאווה בוקר, דוד אמסלם ואמיר אוחנה, הביעו מורת רוח לנוכח שתיקת השרים הבכירים במפלגתם וביטן אף פיזר איומים אמש ואמר כי מי שלא יגן על ראש הממשלה "יבוא איתו חשבון בפריימריז". הבוקר הוא חזר על האמירה הזו.

הפגנה מחוץ לביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה מחוץ לביתו של מנדלבליט, אמש/ראובן קסטרו

"באתי להפגין תמיכה בראש הממשלה ובאשת ראש הממשלה", אמר אתמול השר קרא. "אני מאמין ברשויות החוק וחושב שהם עושים עבודה גדולה אבל הם צריכים להפסיק את ציד המכשפות הזה שיורה לכל כיוון בלי לפגוע".

אתמול הגיע גם ח"כ אוחנה להפגנת הנגד. "אנחנו מפגינים תמיכה בראש הממשלה למרות שיש מי שכבר בונים את עמודי התביעה", אמר. "אנחנו, הדמוקרטים האמיתיים, מאמינים שאדם גם אם הוא ראש ממשלה הוא חף מפשע אלא אם תוכח אשמתו. וזה נקבע בבית המשפט, לא בהפגנות".

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
נתניהו והרו ב-2009/AP

הרו צפוי לשהות במתקן משטרתי למשך מסירת העדות, שתימשך לפי ההערכות שבועיים עד חודש ימים כשהוא אמור להיות מנותק לגמרי מכלי תקשורת כדי למנוע ניסיון לשבש את החקירה או להשפיע עליה. בתמורה להעברת החומרים, תקל הפרקליטות בהליכים נגד הרו בתיקים האחרים שלו שעוסקים בניגוד עניינים ובעבירות מרמה.

מטעמו של נתניהו נמסר ביום שישי: "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות שמושמעות נגד ראש הממשלה. מסע הציד להחלפת השלטון נמצא בעיצומו, אבל הוא נידון לכישלון, מסיבה פשוטה: לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

(עדכון ראשון 10:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully