וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תפילות יום שישי: המשטרה נערכת להתפרעויות ביפו

4.8.2017 / 10:03

מאות שוטרים בהיערכות מוגברת באזור, שבשבוע האחרון ספג שורת אירועים אלימים מאז הירי למוות בצעיר לפני שבוע. אתמול נעצר ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ביפו בחשד כי הוביל את המהומות

צילום: אבי אשכנזי

מאות שוטרים נערכים הבוקר (שישי) להפרות סדר ביפו, לאחר שבשבוע האחרון פרצו עימותים בעקבות הירי למוות בצעיר מהדי סעדי לפני שבוע. אביו, ג'מאל מעדי, ניסה אתמול לשוחח עם שוטרי תחנת יפו במטרה להרגיע את הרוחות לאחר שמאות מתושבי השכונה הציתו פחים והפגינו ברחובות. במסגרת ההפגנות אתמול, עצרה המשטרה את שייח מוחמד עייש, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ביפו, בחשד כי הוביל את ההתפרעויות.

העימותים החלו לאחר הפגנה במחאה על האירוע שבו נורה למוות תושב העיר על ידי שוטרים בשבת האחרונה. ההפגנה יצאה מבית הוריו של הצעיר ועברה ברחובות שונים בעיר. מהמשטרה נמסר כי ההפגנה אינה חוקית, משום שהמפגינים לא הגישו בקשה לאישורה עם הגורמים הרלוונטיים, אך כי היא תאפשר את חופש המחאה וחופש הביטוי כל עוד הדבר ייעשה במסגרת החוק וללא סיכון או פגיעה בחיי אדם או ברכוש.

עימותים ביפו. יאפא 48, מערכת וואלה! NEWS
העימותים ביפו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יאפא 48
מפגינים הציתו פחים ביפו. ניב אהרונסון
יפו, אמש/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול נעצר אחיו של הצעיר שנורה למוות בחשד לתקיפת שוטרים. על פי החשד, כמה עשרות צעירים תקפו כוח שוטרים ברחוב יפת בעיר. לטענת המשטרה, הצעירים ירקו על השוטרים ותקפו אותם. כוחות תגבור שהגיעו למקום עצרו את האח לאחר שהשתתף בהתפרעויות וסירב למעצרו.

ביום שבת נקבע מותו של הצעיר, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, שפונה לבית החולים וולפסון שבחולון כשהוא פצוע באורח קשה מירי שוטרים. צעיר נוסף בן גילו פונה במצב בינוני מזירת האירוע ברחוב מגן אברהם שבעיר.

הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
הפגנות ביפו, השבוע/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. הזירה, מערכת וואלה! NEWS
הפרות סדר ביפו, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, הזירה

בזירת האירוע נמצאו כלי נשק שבהם ככל הנראה השתמשו שני הצעירים. במשטרה אומרים כי האירוע החל ונמשך כאירוע פלילי בצורה מובהקת, וכי השניים מוכרים מהתחום הפלילי. על פי החשד השניים הגיעו לקצבייה ברחוב יפת כשהם רוכבים על קטנוע וביצעו ירי לעברה בעת שהייתה סגורה. שוטרים שהיו בסמוך הבחינו במתרחש, יצרו מגע עם היורים וניסו ולעצור אותם. אז התפתח מרדף שבמהלכו, לטענת השוטרים, כיוונו השניים נשק לעברם, ובתגובה ירו השוטרים לעבר השניים. המחלקה לחקירת שוטרים פתחה בבדיקת התנהלות השוטרים באירוע.

זירת אירוע ירי ומרדף משטרתי, יפו, 29 ביולי 2017. דוברת משטרת ישראל, מערכת וואלה!
זירת הירי בצעיר, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, דוברת משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully