וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם יערוך בסוף החודש ביקור ראשון בישראל וברשות הפלסטינית

הביקור יחל ב-28 באוגוסט ויימשך שלושה ימים. במהלכו צפוי המזכ"ל אנטוניו גוטרש להיפגש עם נתניהו, ריבלין וליברמן. בנוסף, הוא יבקר ברצועת עזה וייפגש עם אבו מאזן ברמאללה

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש באיסטנבול, 10 בפברואר 2017. רויטרס
"הזדמנות מצוינת". גוטרש/רויטרס

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, יגיע בסוף החודש לביקור בישראל וברשות הפלסטינית, בפעם הראשונה מאז שנכנס לתפקיד. הביקור יחל ב-28 באוגוסט ויימשך שלושה ימים, במהלכם יבקר גם ברצועת עזה. גוטרש צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא ראובן ריבלין ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן. בנוסף, הוא ייסע לרמאללה כדי להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הביקור יאפשר לגוטרש "לבנות מערכת יחסים" עם ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו מאוד שמחים על הביקור הזה", אמר דנון. "זו הזדמנות מצוינת למזכיר הכללי לחוות את ישראל, לפגוש את המנהיגים ולהבין את האתגרים שישראל ניצבת בפניהם יום ולילה".

השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, תיאר את הביקור הקרב כ"בעל חשיבות רבה", ואמר שהוא מעיד על כך שהאו"ם מעוניין להגביר את העיסוק במצוקתם של הפלסטינים. "האו"ם מעורב מאז היווסדו בשאלת פלסטין ויישאר מעורב עד שהשאלה תיפתר על כל היבטיה, על בסיס המשפט הבינלאומי", הוסיף מנסור.

מאז שהחליף את באן קי-מון ב-1 בינואר, גוטרש היה זהיר בגישתו לסכסוך הישראלי-פלסטיני, בין היתר בעקבות ההאשמות מצד ארצות הברית כי האו"ם מוטה נגד ישראל. במרץ האחרון דרש גוטרש לגנוז דוח שחובר על ידי גוף של האו"ם, לאחר שבו הואשמה ישראל כי היא מפעילה משטר אפרטהייד נגד הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully