וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות עד המדינה: קצה חוט בחקירת הרצח שלא פוענח 19 שנה

7.8.2017 / 8:11

מאז 1999 ניסו החוקרים למצוא רמז שיוביל לרוצחיו של ארתור רוזן. קליעי אקדח שנמצאו בגופתו הובילו לכמה כיווני חקירה, אך רק המידע שסיפק עד המדינה הוביל למעצרם של אסי אבוטבול ושל סגן ראש עיר

צילום: אבי כהן עריכה: ליר שפיגלר

תיק הרצח של ארתור רוזן כבר העלה אבק בארכיון התיקים הלא מפוענחים של מחוז חוף. אחת לכמה חודשים הוציאו קציני החקירות של המחוז את התיק, עברו עליו ובדקו מה ניתן לעשות כדי לפרוץ את מחסום חוסר המידע ולנסות למצוא קצה חוט שיוביל לרוצחים. כך במשך קרוב ל-19 שנים שכב התיק, עד שבתחילת הקיץ האחרון מידע שסיפק עד המדינה בפרשת הרצח של עו"ד יורם חכם הוביל את חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) לחיפה, לארכיון של התיקים הלא מפענחים. החוקרים הסירו את האבק מעל התיק והחלו לצלול לתוכו.

הפרשה החלה באוקטובר 1999, כשבני משפחתו של רוזן דיווחו למשטרה על היעדרותו. לאחר כמה ימים, במהלך סריקות באזור חולות אור עקיבא ושולי כביש החוף מצאו השוטרים את גופתו מוטלת בצד הכביש. ההערכה הראשונה הייתה כי מדובר בהולך רגל שנפגע מרכב חולף, שאף ייתכן שהנהג לא חש בפגיעה, או שמדובר בתאונת "פגע וברח".

הארכת מעצר לסגן ראש עיר, שלום ראשל"צ. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
סגן ראש העיר החשוד בבית המשפט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

בשל מצב הגופה היא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, כדי לבצע זיהוי מלא שאכן מדובר בנעדר ארתור רוזן וכדי לבדוק את סיבת המוות. אלא שכבר בתחילת הנתיחה ציפתה לחוקרים הפתעה, כשהם מצאו שלושה קליעי אקדח בגופו של המנוח. אז העריכו החוקרים כי רוזן נרצח במקום אחד וגופתו הועברה לשולי הכביש במטרה לטשטש את הרצח.

מאז נבדקו כמה כיווני חקירה, אבל איש לא נעצר. המידע שסיפק לאחרונה עד המדינה הביא למעצרו של העבריין אסי אבוטבול, שמכחיש את מעורבותו ברצח, כמו גם בשני מקרי רצח אחרים שלגביהם העביר עד המדינה מידע המפליל לכאורה את אבוטבול - עורך הדין יורם חכם ורצח נוסף של משה הדס, שלדברי עד המדינה גופתו הושלכה בביצות של פארק השלולית בנתניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אסי אבוטבול בהארכת מעצרו 20 ביוני 2017. אבי כהן
מכחיש את מעורבותו ברצח. אבוטבול/אבי כהן

במשך כחודש ניהלו היאחב"ל חקירה חצי סמויה, ושמו של סגן ראש העירייה המכהן שנעצר בחשד לרצח הועלה כבר בתחילתה. אלא שאז יצא החשוד לחופשה משפחתית במיאמי, והדבר הקשה על החוקרים, שערכו פעולות חקירה רבות, שכללו גם את חקירת אבוטבול.

לחוקרים היה חשוב להפתיע את סגן ראש העירייה וכשנחת בנתב"ג המתינו לו בלשי המשטרה שמיהרו להוביל אותו לחקירה אינטנסיבית. בחקירתו הכחיש החשוד כל הכרות עם כלל המעורבים והחשודים, מאבוטבול ועד לקורבן.

לא ברור האם כ-19 שנים לאחר הרצח יצליחו חוקרי היאחב"ל לפענח את התיק ולהגיע לרוצחים. במשטרה מעדיפים שלא לחשוף יותר מדי מידע על מהלכי החקירה, אבל אין ספק שההתפתחות בתיק מהעבר יצרה דרמה בעולם הפשע הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully