וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: זומן חבר מושבעים בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב

4.8.2017 / 0:48

מדובר במהלך משמעותי בחקירת הפרשה, שמצביע על התרחבותה ועל העובדה שממשל טראמפ וקשריו עומדים תחת זכוכית מגדלת. לפי הדיווחים, המושבעים זימנו גורמים הקשורים בפגישה שתואמה בין טראמפ ג'וניור לעורכת הדין המקורבת לקרמלין. עורך דינו של טראמפ: "אין מידע שהנשיא נחקר"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

החוקר המיוחד בתיק חקירת ההתערבות של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, רוברט מולר, החליט לזמן לוושינגטון חבר מושבעים בתיק - כך דווח אמש (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי חבר המושבעים כבר זימן גורמים הקשורים לפגישה שתואמה בין דונלד טראמפ ג'וניור ועורכת הדין המקורבת לקרמלין נטליה וסלניצקיה.

משמעות המהלך היא שמעתה, מולר יוכל להתחיל לחייב אנשים להתייצב בפני חבר המושבעים כדי להעיד בשבועה, לפני החלטה אם יש להעמיד לדין נחקרים בתיק. הקמת חבר מושבעים הוא כלי משמעותי בחקירה, אך עצם הקמתו לא מבשרת דבר לגבי הסיכוי שיוגשו כתבי אישום בתיק.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ופוטין בפגישתם ביולי/AP

ואולם, מדובר בצעד שמאותת על התרחבות החקירה, בניסיון להבין אם בכירים בסביבתו של טראמפ ניסו לתאם מהלכים עם בכירים רוסים במהלך קמפיין הבחירות. עד כה, זומן חבר מושבעים כדי לדון בעניינו של מייקל פלין בלבד, שהיה היועץ לביטחון לאומי בממשל ופוטר לאחר שנחשפה מעורבותו בפרשה. הצעד החדש של מולר מראה כי כל סוגיית התיאום בין בכירים רוסים ובכירים בקמפיין טראמפ נמצאת תחת זכוכית מגדלת. ההחלטה גם מלמדת כי מולר יהיה מעוניין לחייב אנשים להעיד בשבועה ולמסור מסמכים.

ג'ון דאוד, עורך דינו של טראמפ אמר כי אין לו שום סיבה להאמין שהנשיא נמצא תחת חקירה פדרלית, זאת למרות הדיווח. בהצהרה שמסר לסוכנות הידיעות אי-פי אמר עורך הדין כי אין לו שום מידע המצביע על כך שהנשיא עצמו נמצא תחת חקירה. גם טיי קוב, יועץ מיוחד לנשיא, אמר שלא ידוע לו על זימון חבר מושבעים גדול. לדבריו, עניינים אלה הם בדרך כלל סודיים, והבית הלבן "מעדיף כל דבר שמאיץ את ההגעה למסקנה כי הוא עובד בצורה הוגנת".

טראמפ התייחס הלילה לפרשה ואמר כי מדובר ב"סיפור מומצא". בעצרת תומכים שקיים בווירג'יניה המערבית הוא הוסיף כי הוא "מקווה שהחלטתו הסופית של מולר תהיה החלטה כנה". לדבריו, "אנחנו יודעים שיש כוחות חזקים בוושינגטון שרוצים לעצור אותנו, אבל לא ניתן להם. מה שהתובע צריך לבדוק זה 30 אלף הודעות הדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון שנמחקו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
מולר/GettyImages

במקביל, דווח ברשת CNN כי התובע המיוחד ואנשים החלו "לעקוב אחרי הכסף" ולבדוק אם ישנם קשרים כלכליים בין טראמפ ואנשיו ובין רוסיה. בחודש שעבר, הגדיר טראמפ בריאיון ל"ניו יורק טיימס" את חקירת עסקיו כ"קו אדום", ורמז כי זה מה שיכול לגרום לו לפטר את החוקר המיוחד מולר.

הדיווחים מגיעים במקביל לחקיקה חדשה שהוצגה אתמול בסנאט ואמורה להגן על מולר מפני פיטורים. לפי החקיקה של סנאטור תום טיליס הרפובליקני וכריס קונס הדמוקרטי, אם התובע המיוחד יפוטר, הוא יוכל לערער על כך בפני הרכב של שלושה שופטים. במידה והרכב השופטים לא ימצא סיבה ראויה לפיטוריו, הוא יחזור לתפקידו. חקיקה דומה מקודמת על ידי סנאטור לינדזי גרהאם הרפובליקני וקורי בוקר הדמוקרטי.

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully