וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה ההזויה של טראמפ עם נשיא מקסיקו: "אל תגיד שלא תשלם על החומה"

3.8.2017 / 20:41

מהתמלולים עולה כי הנשיא האמריקני דן עם מקבילו באחת מהבטחות הבחירות שלו ואמר לו כי "יש לי בעיה פוליטית". הנשיא המקסיקני השיב לו כי אינו מוכן לממן את החומה. טראמפ שיבח את הגדר שבין ישראל למצרים: "ביבי אמר שזה עובד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הבטחת הבחירות של טראמפ, בשנה שעברה)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר לנשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו כי החומה בגבול בין המדינות הוא "הנושא הכי פחות חשוב שעליו דיברנו", אבל הוסיף כי "מבחינה פוליטית ייתכן והוא החשוב מכולם" – כך עולה מתמלולי שיחות אשר קיים הנשיא עם פניה נייטו ועם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרבונל, שהודלפו לעיתון "וושינגטון פוסט" ופורסמו היום (חמישי). שתי השיחות נערכו שבוע אחרי כניסת הנשיא לתפקידו, והן מספקות הצצה מרתקת לסגנונו הלא דיפלומטי של הנשיא.

במוקד השיחה עם פניה נייטו עמדה סוגיית בניית החומה בגבול בין המדינות, הבטחת בחירות זכורה שלו במהלך הקמפיין, אז גם התחייב כי מקסיקו תהיה זו שתשלם על בנייתה. בשיחה שהודלפה אמר הנשיא המקסיקני כי הוא "מוצא את זה לחלוטין לא מקובל שמקסיקו תשלם על החומה שאתה חושב לבנות. אני מבין את הסיטואציה הפוליטית ואת מרחב התמרון הקטן שיש לך אחרי מה שהבטחת בקמפיין הבחירות, אבל אני רוצה שאתה תבין את מרחב התמרון הקטן שיש לי כנשיא מקסיקו".

נשיא ארה"ב טראמפ בישיבת קבינט, 12 ביוני 2017. רויטרס
"אני חייב שמקסיקו תשלם על החומה. אני חייב". טראמפ/רויטרס

טראמפ השיב לפניה נייטו כי הוא "מחשיב אותו כידיד", וכי הוא שוקל להטיל מכסים על סחורות הנכנסות ממקסיקו, "כיוון שאנחנו נמצאים בגירעון סחר של 60 מיליארד דולר מולכם". בהמשך, שב טראמפ והעלה את סוגיית המימון של החומה, כאשר הודה שהוא למעשה נדחק לפינה מבחינת הבטחת הבחירות שלו. "לך ולי, לשנינו יש בעיה פוליטית", אמר טראמפ. "האנשים שלי אומרים, 'שמקסיקו תשלם על החומה', והאנשים שלך אומרים משהו דומה רק בשפה שונה". לדברי הנשיא, "אני חייב שמקסיקו תשלם על החומה. אני חייב. דיברתי על זה במשך שנתיים".

כדי להיחלץ מאותה מבוכה פוליטית, הציע טראמפ למקבילו הצעה. "אנחנו לא יכולים יותר לומר את זה, כיוון שאם אתה אומר שמקסיקו אומרת שהיא לא משלמת על החומה, אני לא אוכל לפגוש אתכם, אני לא אוכל לחיות עם זה". לדבריו, "אני מוכן לומר שנפתור את זה בינינו, אבל אז אתה לא יכול לומר יותר שארצות הברית תשלם על החומה. אני פשוט הולך לומר שנפתור את זה בינינו. תאמין לי אותו, זה הדבר הכי פחות חשוב בשיחה שלנו. אבל מבחינה פוליטית, זה אולי החשוב מכולם. אבל מבחינת כסף, זה הכי פחות חשוב. אני יודע איך לבנות בצורה מאוד לא יקרה".

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, מקסיקו סיטי, 23 בינואר 2017. רויטרס
"מציע שנפסיק לדבר על זה". פניה נייטו/רויטרס

בשלב הזה שב הנשיא והזכיר את הניסיון של ישראל עם הקמת הגדר בגבול מצרים. "תסתכל על ישראל. לישראל יש חומה, כולם אמרו לה לא לבנות, ושזה לא יעבוד - 99.9% מהאנשים שמנסים לחצות לא יכולים לעשות זאת. ביבי נתניהו אמר לי שהחומה עובדת".

אך פניה נייטו לא שינה את עמדתו: "אני מציע שפשוט נפסיק לדבר על זה. הכרתי בכך שכל מדינה תוכל לבנות גדר בגבול שלה, אבל העמדה שלי הייתה ותמשיך להיות שמקסיקו לא תשלם על החומה". טראמפ, בתגובה, ביקש מעמיתו שלא לומר את הדברים באופן פומבי. "אתה לא יכול לומר את זה לתקשורת. התקשורת תלך עם זה, ואני לא יכול לחיות עם זה. אתה לא יכול לומר את זה לתקשורת כי אני לא יכול לנהל משא ומתן בתנאים האלה". על כך השיב נשיא מקסיקו: "אני מבין אותך היטב אדוני הנשיא. בוא נחפש דרכים יצירתיות לקפוץ מעל המכשול הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully