וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים ביפו: מאות יידו אבנים וניסו להצית מכוניות

לאחר צעדת מחאה בעקבות ירי שוטרים בצעיר למוות לפני שבוע, החלו תושבי האזור בעימותים ושניים נעצרו. משטרת תל אביב חסמה את רחוב יפת והזעיקה כוחות גדולים למקום. נציג הפלג הצפוני ביפו נעצר גם הוא

צילום: אבי אשכנזי

עימותים אלימים התפתחו אמש (חמישי) בין מאות מפגינים ביפו לשוטרים ושני בני אדם נעצרו. המפגינים יידו אבנים וניסו להבעיר מכוניות. משטרת תל אביב חסמה את רחוב יפת לתנועה והזעיקה כוחות גדולים למקום, בהם מפקד תחנת יפו סגן-ניצב יאיר וייסברג.

ג'מאל מעדי, אביו של הצעיר שנורה למוות, שוחח עם שוטרי יפו בניסיון להרגיע את הרוחות. המשטרה עצרה את שייח מוחמד עייש, ראש תנועה האסלאמית הפלג הצפוני ביפו, בחשד כי הוביל את ההתפרעויות.

העימותים החלו לאחר הפגנה במחאה על האירוע שבו נורה למוות תושב העיר על ידי שוטרים בשבת האחרונה. ההפגנה יצאה מבית הוריו של הצעיר ותעבור ברחובות שונים בעיר. מהמשטרה נמסר כי ההפגנה אינה חוקית, משום שהמפגינים לא הגישו בקשה לאישורה עם הגורמים הרלוונטיים, אך כי היא תאפשר את חופש המחאה וחופש הביטוי כל עוד הדבר ייעשה במסגרת החוק וללא סיכון או פגיעה בחיי אדם או ברכוש.

עימותים ביפו. יאפא 48, מערכת וואלה! NEWS
יפו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יאפא 48
עימותים ביפו. יאפא 48, מערכת וואלה! NEWS
יפו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יאפא 48
מהומות בהפגנה בלתי חוקית ביפו. ניב אהרונסון
מהומות בהפגנה בלתי חוקית ביפו/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול נעצר אחיו של הצעיר שנורה למוות בחשד לתקיפת שוטרים. על פי החשד, כמה עשרות צעירים תקפו כוח שוטרים ברחוב יפת בעיר. לטענת המשטרה, הצעירים ירקו על השוטרים ותקפו אותם. כוחות תגבור שהגיעו למקום עצרו את האח לאחר שהשתתף בהתפרעויות וסירב למעצרו.

ביום שבת נקבע מותו של הצעיר, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, שפונה לבית החולים וולפסון שבחולון כשהוא פצוע באורח קשה מירי שוטרים. צעיר נוסף בן גילו פונה במצב בינוני מזירת האירוע ברחוב מגן אברהם שבעיר.

בזירת האירוע נמצאו כלי נשק שבהם ככל הנראה השתמשו שני הצעירים. במשטרה אומרים כי האירוע החל ונמשך כאירוע פלילי בצורה מובהקת, וכי השניים מוכרים להם מהתחום הפלילי. על פי החשד השניים הגיעו לקצבייה ברחוב יפת כשהם רוכבים על קטנוע וביצעו ירי לעברה בעת שהייתה סגורה. שוטרים שהיו בסמוך הבחינו במתרחש, יצרו מגע עם היורים וניסו ולעצור אותם. אז התפתח מרדף שבמהלכו, לטענת השוטרים, כיוונו השניים נשק לעברם, ובתגובה ירו השוטרים לעבר השניים. המחלקה לחקירת שוטרים פתחה בבדיקת התנהלות השוטרים באירוע.

מפגינים הציתו פחים ביפו. ניב אהרונסון
יפו, אמש/ניב אהרונסון
מהומות ביפו בהפגנה בלתי חוקית. אבי אשכנזי
מהומות ביפו בהפגנה בלתי חוקית/אבי אשכנזי
זירת אירוע ירי ומרדף משטרתי, יפו, 29 ביולי 2017. דוברת משטרת ישראל, מערכת וואלה!
זירת אירוע הירי בצעיר, יפו/מערכת וואלה!, דוברת משטרת ישראל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוצאי השבת השתתפו אלפי בני אדם בהלווייתו של הצעיר. מאות שוטרים הגיעו לאבטח את האירוע בעקבות העימותים האלימים שנרשמו במהלך היום, שבסופם עוכבו שמונה מפגינים. תושבים ובני משפחה האשימו את המשטרה באצבע קלה על ההדק ודרשו לחקור את האירוע. במהלך האירוע נפצע כתב חדשות 2 גלעד שלמור באורח קל, ופונה לבית החולים איכילוב עם חבלות בגופו. לאחר תום מסע הלוויה, ייודו אבנים באזור כיכר חג' כחיל ביפו, וכוחות המשטרה ערכו סריקות לאיתור המיידים.

בהכנת הידיעה השתתפו אור רביד ודנה ירקצי

(עדכון ראשון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully