וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוותר על הערעור: אזריה פנה לרמטכ"ל בבקשה להמתקת העונש

3.8.2017 / 16:08

החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל פנה לאיזנקוט בבקשה להמתקת עונשו מ-18 חודשי מאסר לעבודות שירות. בבקשתו כתב: "לו ידעתי מראש שהמחבל לא נושא מטען - לא הייתי יורה בו"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, בצלם, עריכה: יוסי אלטר

אלאור אזריה, החייל המשוחרר שהורשע בהריגת מחבל מנוטל, הגיש היום (חמישי) בקשה לרמטכ"ל גדי איזנקוט על מנת להמתיק את העונש שנגזר עליו - 18 חודשי מאסר - לעבודות שירות. בבקשתו, הבהיר כי לא יפנה כעת לערער בבית המשפט העליון. השבוע דחה בית המשפט הצבאי לערעורים בקרייה את הערעור על הרשעתו ועל גזר דינו, והוא אמור להתחיל לשאת את עונשו כבר ביום רביעי.

"ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו", כתב אזריה בסיכום דבריו. "אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עליי לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי ואת חיי משפחתי במטרה לאחות את השברים".

גזר דין לאלאור אזריה 30.7.17. ראובן קסטרו
אזריה בדיון על ערעורו, השבוע/ראובן קסטרו

את מכתבו, פתח אזריה בהשלכות משפטו, לדבריו, על חייו. "אני במעצר מתאריך 24 במרץ 2016 בתנאים שונים. עקב האירוע, אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר לעמוד וללכת וכעבוד שיקום ארוך וכאוב הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה", כתב.

"משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב. אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף הריגה, אשר יפגע בי ולא יאפשר לי לעבוד בעבודות ממשלתיות", הוסיף, ומנה את הישגיו: "התחנכתי על אהבת המולדת וביטחונה, גדלתי בבית ציוני ופטריוטי. לפני הגיוס ייחתי לשירות חובה קרבי על מנת לתרום כמה שיותר למדינה ולשמחתי שירתתי כלוחם ביחידה קרבית שבה מילאתי תפקידים שונים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גזר דין לאלאור אזריה 30.7.17. ראובן קסטרו
עו"ד שפטל שמייצג את אזריה/ראובן קסטרו

עורך דינו של אזריה יורם שפטל מסר כי, "אלאור הגיש בקשה שמדברת בעד עצמה בעקבות דברי הרמטכ"ל שישקול בכובד ראש בקשה של אלאור. אלאור לא יגיש ערעור. כל הניסיונות של התקשורת ליצור קרע בין המשפחה לביני הם ניסיונות נמוכים ובזויים. ההחלטה התקבלה באופן משותף, ואלווה אותו לבית הכלא ביום רביעי. לא ראיתי דרישה מצד הרמטכ"ל להביע חרטה, זאת דרישה של התקשורת".

ממקורבי משפחת אזריה נמסר כי המשפחה התלבטה בנוגע להמשך הדרך, ולאחר ששקלה את העניין החליטה לוותר על ערעור כדי להפסיק את סבל המשפחה ולהתחיל לשקם את חייה. בנוסף, בני המשפחה הגיעו למסקנה שבקשת ערעור כזו במצב הנוכחי - אינה בעלת סיכויי הצלחה גבוהים ולדברי מקורביהם אבד אמונם במערכת.

פניית אזריה המלאה

המכתב עם בקשת אלאור אזריה מהרמטכ"ל להמתקת עונשו 2 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
המכתב עם בקשת אלאור אזריה מהרמטכ"ל להמתקת עונשו 2 באוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
המכתב עם בקשת אלאור אזריה מהרמטכ"ל להמתקת עונשו 2 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
המכתב עם בקשת אלאור אזריה מהרמטכ"ל להמתקת עונשו 2 באוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

ביום ראשון אמר איזנקוט כי הוא ישקול "בכובד ראש" להקל בעונשו של אזריה, אם יפנה אליו. זאת אחרי שבית הדין לערעורים דחה את דרישת ההגנה לבטל את הרשעתו של אזריה וכן את עונשו, שנה וחצי מאסר. "צה"ל נלחם בטרור בדרך נחושה, מקצועית וערכית", הבהיר הרמטכ"ל בהודעה שפרסם לאחר החלטת בית המשפט. "כוחות צה"ל, ובהם חיילי גדוד שמשון וחטיבת כפיר, עומדים לילות כימים באתגר ייחודי ויוצא דופן. מפקדי צה"ל ואני מלאים בהערכה ובגאווה כלפי הישגיהם ואופן מימוש המשימות נוכח פני אויב".

לדבריו, אזריה הוא לוחם צה"ל, "ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית, ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל", אך הוסיף: "היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור".

הרמטכ"ל גבי איזנקוט  בכנס הרצליה 20 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

הרמטכ"ל שיבח את התנהלות המשפט, שהסעיר את הציבור. "מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית", הדגיש. "צה"ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום".

לבסוף, הדגיש איזנקוט כי "ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים. אם יבחר אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully