וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הסגל של טראמפ מרגיע את השטח: "אמר לתובע הכללי שלא יפוטר"

3.8.2017 / 11:04

ברקע הביקורת החריפה של הנשיא על סשנז, שוחח קלי עמו והבהיר לו כי למרות התסכול של טראמפ, אין בכוונתו לפטרו או לגרום לו להתפטר. ראש הסגל החדש אמור להשליט סדר בבית הלבן, אחרי שורת טלטלות

צילום: CNN

ראש הסגל החדש בבית הלבן, ג'ון קלי, הבטיח לתובע הכללי ג'ף סשנז כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא מתכוון לפטר אותו על אף הביקורת החריפה שהעביר עליו בשבועות האחרונים – כך מסרו שני גורמים המעורים בשיחת הטלפון בין השניים, אחד המהלכים הראשונים של קלי, שהושבע ביום שני לתפקידו.

השיחה התקיימה עוד ביום שבת, יום אחרי שטראמפ בחר בקלי להחליף את ריינס פריבוס המפוטר. קלי אמר לסשנז כי טראמפ עדיין מתוסכל מסשנז, אך אין בכוונתו לפטר אותו או לגרום לו להתפטר. הנשיא זועם על התובע הכללי, אחד מתומכיו הראשונים והבולטים ביותר, מאחר שהוא פסל את עצמו מחקירת קשרי הממשל ורוסיה, ואמר כי הוא מתחרט שמינה אותו. בשורת מתקפות בטוויטר, הוא כינה את סשנז "חלש" ואמר כי הוא מאוכזב ממנו.

השבעתו של ג'ון קלי, ראש הסגל החדש של הבית הלבן עם הנשיא טראמפ 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
מנסה להרגיע את הרוחות. קלי וטראמפ/רויטרס, רויטרס

"אנחנו נראה מה יקרה", אמר טראמפ בשבוע שעבר כשנשאל על עתידו של סשנז במסיבת עיתונאים. "הזמן יגיד, הזמן יגיד". למרות השיחה של קלי, שנבחר על ידי טראמפ כדי להשליט סדר בבית הלבן, הנשיא עדיין עשוי לשנות את דעתו בהתאם לגחמותיו.

על אף הזעם המתמשך של טראמפ, בעלי בריתו זיהו את הסכנה שבמתקפה נגד סשנז. הסנאטור הוותיק מאלבמה יזם חלקים רבים ממדיניות ההגירה הנוקשה של טראמפ והוא עדיין פופולרי מאוד בקרב בסיס התומכים השמרני של הנשיא. סשנז וקלי אף שיתפו פעולה כשנסעו לגבול מקסיקו באפריל, שם בחנו את מדיניות ההגירה, כשקלי היה עוד השר לביטחון המולדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully