וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שמש פינת דלהי: הקורס שבו השוטרים לובשים כחול - וחאקי

4.8.2017 / 8:35

כ-160 חניכים וקצינים מהודו נמצאים בימים האחרונים במחזור השני מתוך שלושה של קורס בבית הספר לשוטרים של משטרת ישראל. החניכים לומדים על עבודת השוטר הבסיסית ונחשפים לפעילות המשטרה - ולשיעורי מורשת

שוטרים הודים במכללה לבית ספר לשוטרים בבית שמש. ראובן קסטרו
חניכים ממשטרת הודו צועדים אחר מדריך ישראלי, בכניסה לבית הספר בבית שמש/ראובן קסטרו

על רחבת המסדרים של בית הספר לשוטרים בבית שמש צועדים בימים האחרונים לצד החניכים הישראלים גם כ-160 קציני משטרה וחניכים מהודו. זאת, במסגרת מחזור שני של תכנית הכשרה משותפת למשטרת ישראל ולמשטרה בהודו, כחלק מתכנית שמקדם משרד החוץ. הודו פנתה בעבר בבקשה לשלוח שוטרים להכשרה בישראל והוסכם כי שלוש משלחות יגיעו למדינה ויעברו את מסלול ההכשרה.

כך, חלק לא מבוטל מהחניכים בבית הספר בתקופה האחרונה הם שוטרים הודים לבושים במדי החאקי של המשטרה בארצם. במרכז רחבת המסדרים מונף דגל הודו לצד דגל ישראל, ובבית הספר החליטו להותירו שם לכל משך הזמן שבו נמצאים במקום החניכים ההודים. שגריר הודו בישראל אף הגיע לצפות באחד מתרגילי השיטור המתקדמים שלומדים החניכים.

שוטרים הודים במכללה לבית ספר לשוטרים בבית שמש. ראובן קסטרו
זוכים לקורס ביסודות עבודת המשטרה. חניכים בבית שמש/ראובן קסטרו
שוטרים הודים במכללה לבית ספר לשוטרים בבית שמש. ראובן קסטרו
נחשפים לפעילות יחידות משטרת ישראל השונות. חניכים בבית שמש, השבוע/ראובן קסטרו

קציני בית הספר הישראלים מלמדים את החניכים ההודים את עבודת המשטרה הבסיסית. בין היתר נלמדים בקורס דרכים לפיזור הפגנות, תרגילי ירי במטווחים, מסלול קצר של לחימה בטרור; וכן חשיפה ליחידות משטרה שונות בהן אגף התנועה, מחלקת חבלה, זיהוי פלילי.

בנוסף לכך זוכים החניכים לסיור במשטרת ירושלים ולומדים כיצד מתמודדים עם תרחישים שונים שבהם נתקלים השוטרים בבירה. ביום שלישי השבוע זכו החניכים לעבור אימון סימולציה של שוטרי סיור והתנסו באימון של פיזור הפגנות. קודם לכן הם קיבלנו שיעור בבית מורשת המשטרה הסמוך לבית הספר, שבו מונצחים סיפוריהם של חללי משטרת ישראל.

במשטרה אומרים כי זו לא הפעם הראשונה שבה יחידות משטרה בעולם מבקשות ללמוד ממשטרת ישראל כיצד להתמודד עם מגוון נושאים כמו לחימה בטרור, אבטחה, לחימה פשיעת סייבר ועבודת בילוש. אולם, גם במשטרה מודים כי משלחות הענק ההודיות שהגיעו לעבור קורסי הכשרה בשיטור בישראל הן בהחלט חריגות בנוף גם במסורת האירוח של משטרת ישראל.

שוטרים הודים במכללה לבית ספר לשוטרים בבית שמש. ראובן קסטרו
זוכים גם לשיעורי מורשת. חניכים בבית שמש, השבוע/ראובן קסטרו
שוטרים הודים במכללה לבית ספר לשוטרים בבית שמש. ראובן קסטרו
דגל הודו לצד דגל ישראל בבית הספר בבית שמש, השבוע/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully