וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיינו של מיכאל מור נחשד בהחזקת מטען חבלה חמוש - ושוחרר למעצר בית

1.8.2017 / 21:30

אליושה בן שלום נעצר לפני שבועיים בסמוך לעכו בחשד שהחזיק ברכבו מטען שיועד לחיסולו של עבריין, במסגרת סכסוך בין ארגוני פשע בצפון המדינה. מעצרו הוארך שש פעמים מאז, אך בשל עיכוב בשליחת תוצאות בדיקת מעבדה הוא שוחרר לביתו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(מיכאל מור נעצר בחשד לניסיון רצח בעכו, במאי)

בית משפט השלום בעכו שחרר היום (שלישי) בשעות הצהריים את אליושה בן שלום אחיינו של העבריין מיכאל מור למעצר בית למשך שישה ימים. בן שלום, בן 21, נעצר לפני שבועיים בצומת עין המפרץ, בסמוך לעכו. מהמשטרה נמסר אז כי בן שלום ניסה להימלט מרכב אשר נמצאו בו אמצעי לחימה ובהם מטען חבלה מוכן להפעלה וכן מספר כלי נשק.

לפני כחודשיים השתחרר בן שלום מהכלא אחרי שהורשע בירי לעבר ביתו של עבריין אחר בעכו. להערכת המשטרה, אמצעי הלחימה שנתפסו ברכב היו מיועדים גם הם לשמש למטרת חיסולי חשבונות בין עבריינים, שלהם סכסוך מתמשך באזור הצפון. החשדות שהמשטרה ייחסה לאחיינו של מור הם זיוף סימני זיהוי של רכב, גניבת רכב, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועבירות הקשורות בשימוש באמצעי לחימה.

עוד בוואלה! NEWS:
כפי שפורסם בוואלה! NEWS: מגעים להסכם עד מדינה עם ארי הרו
שרה נתניהו תיחקר פעם נוספת בלהב 433 במסגרת פרשת המעונות
הקהל קרא "עונש מוות" - ובטורקיה נפתח משפט הראווה הגדול

רכב שנתפס בצומת עין המפרץ עם אמצעי לחימה ומטען חבלה. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת מעצרו של בן שלום, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

לאורך כל תקופת מעצרו שמר בן שלום על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה עם חוקריו. לדברי סנגוריו, עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג, בן שלום מסרב לשוחח עם המשטרה בשל פרשת "השוטרים הנוקמים", שבמסגרתה כמה שוטרים ממחוז צפון הניחו מטעני נפץ בביתו וברכבו של דודו.

בזמן שהפרשה נחשפה היה בן שלום בן עשר בלבד ובאותה תקופה התפוצץ מטען חבלה שיועד לאחיו בסמוך לבית המשפחה. "מאוחר יותר עלה חשד כי המטען שהתפוצץ היה קשור לפרשת השוטרים הנוקמים", מסרו הסנגורים. "מרשנו אומר שהמשטרה אחראית לאירוע הזה ושמאז המקרה הוא לא מדבר עם המשטרה".

הארכת מעצר של מיכאל מור בשלום בעכו  10 במאי 2017. ערן גילווארג
מיכאל מור בבית המשפט, במאי/ערן גילווארג

מאז מעצרו ב-19 ביולי ועד היום הובא בן שלום שש פעמים לדיוני הארכת מעצר והיום החליט לראשונה בית המשפט לשחררו למעצר בית, חרף התנגדות המשטרה. השופט זיאד סאלח, סגן נשיא בית משפט השלום בעכו, נימק את החלטתו בעיכוב שחל בהנפקת תוצאות המעבדה שאמורות לקשור לכאורה את החשוד לרכב שנתפס ואשר בו נמצאו אמצעי הלחימה.

סנגוריו של בן שלום טענו בדיון, כפי שגרסו בדיוני הארכת המעצר הקודמים, כי איש לא זיהה את מרשם כשהוא יוצא מהרכב ביום האירוע. "היו שוטרים במחסום. אין שוטר שזיהה את החשוד הזה יוצא מהרכב", אמרו נוי ושפרלינג. "אין מצלמות אבטחה שרואות את החשוד יוצא מהרכב. אין עדי ראייה שרואים אותו יוצא. כל הסיפור פה עומד על הממצאים הפורנזיים בתיק. לקחו ממצאים פורנזיים מאמצעי הלחימה שהיה ברכב, וכביכול מהרכב עצמו. מאז הארכת המעצר השנייה אנחנו מחכים לתוצאות המעבדה".

עם שחרורו למעצר בית מסרו סנגוריו של בן שלום: "מהיום הראשון טענו שלחשוד אין קשר למקרה הזה ולמרות שהמשטרה עשתה כל מאמץ להמשיך ולהחזיק אותו במעצר, בית המשפט סירב לקבל את הבקשה והורה על שחרורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully